Udruženje Efektiva uputilo je Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine svoj spisak onoga što u Zakonu o zaštiti potrošača treba promeniti i šta u zakon treba ubaciti zbog raznih nejasnoća, nedorađenosti, tehničkih omaški koje trgovci, naročito oni krupni, koriste da masovno krše prava potrošača.
Jovan Ristić, iz udruženja Efektiva, gostovao je u emisiji Puls Srbije gde je govorio o samoj zaštiti potrošača, ali i o tome šta je to što je potrebno promeniti u zakonu.
- Ovaj zakon bi trebalo da se menja što javnosti nije rečeno u vreme kada je radspisan javni konkurs sugestija za izmene i dopune. On se menja samo zbog 3 nove direktive EU, a one se tiču delom nepoštene kolektivne prakse, popravljanja i kolektivne zaštite. Ali nažalost to ministarstvo nije stavilo na svoj sajt. Tako da kada ste čitali oglas na sajtu vi ste stekli utisak da se zapravo radi o pozivu da se pošalju primedbe na sve što u zakonu ne valja. Mi smo to i uradili - rekao je Ristić.
Ristić je potom otkrio sadržinu primedbe koje je udruženje Efektiva poslalo ministartvu.
- To što smo mi poslali ima 10 strana, ali pre svega pitanja garancije koja su napravila haos u praksi. Nova pravila koja se tiču razgraničenja nadležnosti za garanciju je napisana potpuno pogrešno. Potrošač kojem stupi na snagu ta čuvena produžena garancija i kada on hoće da ostvari svoja prava, on se nalazi kao ping pong loptica između trgovca i proizvođača. Dakle oni prebacuju lopticu za odgovornost. Vi kada čitate zakon, tek uz mnogo napora i primenu Zakona o obligacionim odnosima dolazite do rešenja. A za to vreme se potrošač pretvorio u ping pong lopticu - naveo je Ristić.
Kurir.rs
Bonus video: