Srbija ima značajan potencijal za razvoj kamping industrije, ali je ona u našoj zemlji slabo razvijena. Važna stvar je da država za ovaj posao daje i subvencije, pa se uz podršku može doći do početnog novca koji je većini najvažnija stavka.
Inostrani kamping gosti troše u proseku više od 50 evra dnevno po osobi, a primera radi, turistička vanpansionska potrošnja u Evropi iznosi 13 milijardi evra godišnje u više od 25.000 kampova koji čine do 25 odsto ukupnog prometa u turizmu, podaci su Privredne komore Srbije.
Kako bi deo potrošnje inostranih i domaćih kampera ostao u našoj zemlji, PKS i Kamping asocijacija Srbije predstavile su kratak vodič za osnivanje kamp odmarališta.
1. IZBOR LOKACIJE
Prvo je potrebno odrediti lokaciju adekvatnu za stvaranje prostora za odmor gostiju koji vole kamping smeštaj. To može da bude zemljište čija je površina ravna ili pod nagibom (minimum od 20 do 30 ari).
2. TEHNIČKI USLOVI
Lokacija treba da zadovolji minimalne tehničke uslove koje propisuje Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a to su struja, voda, ograđivanje (obezbeđivanje) terena, sanitarni uslovi (minimum dva tuša i dva toaleta za 20 kamping parcela).
3.REGISTRACIJA
Ukoliko je reč o poljoprivrednom zemljištu, potrebna je registracija poljoprivrednog gazdinstva za bavljenje seoskim turizmom. Nadležna je Uprava za trezor u opštini u kojoj vlasnik stanuje (popunjava se obrazac 1a – izdaje Ministarstvo poljoprivrede).
4. POČETAK RADA
Otvaranjem posebnog „agro računa“ u banci može se krenuti sa radom.
5. PREPORUKA
Preporuka je da se po registraciji gazdinstva vlasnik javi lokalnoj Turističkoj organizaciji za savet i dogovor oko budućeg načina naplate usluga. Na raspolaganju je i portal e-Turista.
6.INVESTICIJA
Strukturu troškova čini, pre svega, osnovna infrastruktura – priključci na elektro mrežu, vodovod, kanalizaciju (sopstveni izvor vode, bunar – septička jama), troškovi uređenja terena i postavljanje objekata za potrebe kampera. Investicija je do 60.000 evra, u zavisnosti koliki su troškovi obezbeđivanja osnovne infrastrukture. Ukoliko domaćinstvo već ima svu neophodnu infrastrukturu, kuhinju, trpezariju, mesta za roštilj, druženje – troškovi su značajno manji.
7. POVRAT ULOŽENOG
Zavisi od toga gde se nalazi i koliko je dostupan kamp, koliko se ulaže u promociju, da li kamp privlači domaće goste, tranzitne kampere. Najprofitabilniji su oni koji se nalaze blizu većih turističkih centara.
8.SUBVENCIJE
Ukoliko postoji ženska osoba u seoskom domaćinstvu/poljoprivrednom gazdinstvu, preporuka je da ona bude registrovana kao vlasnik, jer postoje subvencionisana sredstva za mlade žene, preduzetnice.
kurir.rs/PKS