Policijska uprava u Hrvatskoj poziva građane na oprez pri poslovanju na internetu i da se informišu kako ne bi postali žrtve prevara.
Policajci stanice u Rijeci primili su prijavu predstavnika riječke kompanije koju su nepoznate osobe prevarile i oštetile.
Naime, radnica kompanije je na svoj imejl primila poruku sa lažne adrese banke u kojoj je zatraženo da aktivira novu verziju internet i mobilnog bankarstva u skladu sa uputstvima koja se nalaze u mejlu.
Pored toga, telefonski joj se javila navodna službenica banke koja je uputila da postupi prema zahtevu iz mejla i da aktivira aplikaciju. Naknadnom proverom bankovnog računa utvrdili su da je sa računa kompanije izvršena novčana transakcija od 183.200 evra, piše Poslovni dnevnik.
Policija sprovodi kriminalističko istraživanje u cilju otkrivanja počinitelja, a ovim putem još jednom pozivaju građane da budu vrlo oprezni pri poslovanju na internetu i pre aktiviranja bilo kakvih linkova iz mejlova uvek provere u banci u kojoj imaju otvoren poslovni ili privatni račun navode iz mejla kako ne bi postali žrtve prevara.
Naglašavaju da je važno prepoznati glavne indikatore prevare kao što su - slanje linka koji naizgled vodi na stranicu banke, lažni izgled internet stranice banke, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama, u kombinaciji sa stranim jezicima. Jedan od indikatora je i zahtev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice, kao i zahtev za pristup Internet bankarstvu.
(Kurir.rs/Poslovni dnevnik)