Slušaj vest



Povodom Svetskog dana zaštite životne sredine razgovaramo sa Anom Aleksić, članicom uprave WMG i predsednicom Upravnog odbora WMG fondacije, o projektu „Zasadi drvo“ – jednom od najsvetlijih primera održivosti u regionu. Projekat, koji je pokrenut 2019.

godine kao zajednička inicijativa kompanija WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, ove godine je proslavio istorijski trenutak – posađena je milionita sadnica. Međutim, milion sadnica nije kraj, već samo početak jedne velike priče o zajedništvu, inspiraciji i brizi za planetu.

_K970437-2.jpg
Foto: Promo

Možete li nam reći više o inicijativi „Zasadi drvo”? Kako je ovaj projekat nastao i šta je bio ključni motiv iza njega?

Inicijativa „Zasadi drvo“ započeta je pre šest godina kao odgovor na rastuće potrebe za dizanjem svesti o važnosti društvene odgovornosti i očuvanja prirodnih resursa. S obzirom na izazove s kojima se suočavamo u pogledu klimatskih promena, postojala je jasna želja da konkretnim akcijama doprinesemo zaštiti i unapređenju životne sredine. Ideja je bila jednostavna, ali snažna – da u saradnji sa institucionalnim partnerima, zaposlenima i lokalnim zajednicama podignemo svest o ovoj temi i inspirišemo promene koje će imati dugoročne koristi za našu zemlju, a posledično i planetu. Motiv koji nas je pokrenuo bio je jasan – nismo želeli da budemo samo posmatrači, već da preuzmemo aktivnu ulogu u oblikovanju boljeg sveta.

0W9A8120.JPG
Foto: Promo

Kao lideri u industriji, svesni smo odgovornosti i mogućnosti da iskoristimo resurse naše organizacije kako bismo angažovali zajednicu i pokrenuli dodatno ekološki pokret. Putem naše platforme uključili smo širok spektar učesnika – od partnera do zaposlenih i građana, pa čak i najmlađih, za koje smo kreirali posebne programe. Tokom ovih šest godina posadili smo impresivnih milion stabala – ali ono što nas posebno raduje jeste što je „Zasadi drvo“ postao pokret, simbol zajedništva i brige za prirodu. Hvala svakome ko je bio deo ovog puta, jer bez svih uključenih ovaj uspeh ne bi bio moguć.

 Kako WMG kao kompanija vidi svoju odgovornost prema društvu i životnoj sredini? Kakav je uticaj koji želite da ostavite kroz projekte poput „Zasadi drvo”?

0W9A7869.JPG
Foto: Promo

WMG kompanija duboko veruje da dugoročni uspeh nije moguć bez odgovornog odnosa prema prirodi i društvu. Naša uloga kao lidera u industriji nije samo da razvijamo inovacije i rastemo u poslovnom smislu, već da ostavimo pozitivan trag. Projekti poput „Zasadi drvo“ naš su način da dokažemo da se uspeh meri i uticajem na zajednicu.

Ovaj projekat je mnogo više od same sadnje drveća – on je alat za podizanje ekološke svesti i edukaciju, posebno najmlađih. Uvereni smo da generacije koje danas uče kroz ovakve projekte postaju sutrašnji čuvari planete. Angažovanje škola, volontera, lokalnih zajednica – to je ono što daje snagu projektu.

0W9A8648.JPG
Foto: Promo

Naš uticaj, međutim, ne merimo samo brojem sadnica već i promenom ponašanja. Zaposleni postaju ambasadori održivosti, šira zajednica uči o važnosti očuvanja biodiverziteta, a kroz sadnju i edukaciju – direktno doprinosimo smanjenju emisija CO2 i borbi protiv klimatskih promena.

Milionita sadnica je veliki uspeh, ali to je samo deo šire slike. Koji su, po vašem mišljenju, najveći rezultati koje je projekat postigao, osim broja posađenih sadnica?

Milion sadnica je svakako simbolični uspeh, ali pravi rezultat je mnogo veći. Projekat je postao katalizator za širenje ekološke svesti, angažujući ne samo naše zaposlene i institucionalne partnere već i lokalnu zajednicu, brojne institucije i međunarodne organizacije. Na nedavnoj sadnji milionite sadnice prisustvovale su i ambasade Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke, Slovenije i Mađarske, kao i predstavnici EU – što pokazuje koliko je „Zasadi drvo“ važan i prepoznat.

269A5131.JPG
Foto: Promo

Naš plan je jasan: nastavljamo dalje. Ali, ono što smatramo najvećim uspehom jeste što smo pokazali da svako, bez obzira na veličinu ili resurse, može doprineti očuvanju prirode. Zajedno, svaka sadnica, svaki volonter, svaka ideja – čini razliku.

 Kako WMG osigurava da svi vaši projekti, posebno oni povezani sa zaštitom životne sredine, budu utemeljeni na principima održivosti? Koji su konkretni koraci koje preduzimate da biste obezbedili da vaš poslovni model bude samoodrživ?

 Održivi principi su osnova svih naših projekata. U WMG-u verujemo da je odgovornost prema prirodi deo svake poslovne odluke – od strategije do svakodnevnih operacija. Kroz inicijative za smanjenje emisije CO2, unapređenje energetske efikasnosti i raznih drugih radimo na minimiziranju negativnog uticaja na životnu sredinu

269A5158.JPG
Foto: Promo


Naš pristup održivosti je sistemski: transparentnost, praćenje rezultata i prilagođavanje strategija prema izazovima – to je put kojim idemo. Kroz „Zasadi drvo“ i slične projekte želimo da pokažemo da je moguće poslovati odgovorno, inspirisati druge i dugoročno doprinositi boljem svetu za sve nas.

250321 Mladen Nikolic (362).JPG
Foto: Mladen Nikolic

Kao lider u industriji, kakvu ulogu vi kao CEO vidite u oblikovanju ekološki odgovorne kulture unutar organizacije? Šta biste poručili drugim liderima i organizacijama u pogledu ulaganja u održivost?

WMG i Nemačka ambasada, autor Damir Dervisagic.JPG
Foto: WMG i Nemačka ambasada autor Damir Dervisagic

Lideri danas imaju zadatak da postave standarde i daju primer. Moja uloga je da osiguram da ekološka odgovornost ne bude samo slogan već da bude deo DNK kompanije. Održivi principi nisu dodatak – oni su temelj poslovanja. Moj savet je jednostavan: investirajte u održivost, ne samo zato što je to ispravno već zato što je to pametno. Ulaganje u ekološke projekte smanjuje emisije CO2, jača brend, gradi poverenje i doprinosi motivaciji zaposlenih. Kad radite u kompaniji koja brine o planeti, prirodno je da se osećate inspirisano i motivisano.

Na kraju, smanjenje operativnih troškova putem efikasnijeg korišćenja resursa i unapređenja procesa ne doprinosi samo prirodi već i finansijskoj stabilnosti. Verujem da lideri imaju moć da inspirišu promenu – a upravo kolektivnom akcijom možemo stvoriti održiviju budućnost za sve nas.

Promo