KO ĆE I KAKO ODSAD KONTROLISATI NAPLATU KARATA U GSP? Šapić: Kontrole će biti ali ne i represije, videćemo da li sam omanuo
Foto: Tamara Trajković

gradonačelnik beograda

KO ĆE I KAKO ODSAD KONTROLISATI NAPLATU KARATA U GSP? Šapić: Kontrole će biti ali ne i represije, videćemo da li sam omanuo

Beograd -

Razgovarao sam sa mnogima koji su rekli da bi baš voleli da vide one koji će dozvoliti sebi da nemaju kartu po ovim cenama. Duboko verujem da će najmanje biti represivnih mera, kaže Šapić

BEOGRAD - Razgovarao sam sa mnogima koji su rekli da bi baš voleli da vide one koji će dozvoliti sebi da nemaju kartu po ovim cenama. Duboko verujem da će najmanje biti represivnih mera. Kontrole će biti, vremenom ćemo je i pojačavati. Videćemo da li sam omanuo. Ja mislim da će Beograđani videti našu želju da prevoz vratimo u naše ruke i da ga unapređujemo. Verujem da neće biti potrebe za nekom prevelikom represivnom politikom. Pustićemo da malo sistem zaživi - smatra gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić koji je jutros istakao da novi sistem naplate karata sigurno nije isplativ za grad, ali da jeste isplativ za građane Beograda.

On je u jutarnjem programu TV Prva naveo da za cilj ima vraćanje poverenja građana u grad i upravu, a kako očekuje, rezultati će se videti za nekoliko meseci.

Kontrola će postojati, ali gradonačelnik veruje da neće biti potrebe za nekom prevelikom represivnom politkom.

SMS ili papirnu kartu pokažite Belom

Povratna poruka koja stigne na putnikov SMS, kao za plaćanje parkinga u zonama, dokaz je koji se pokazuje komunalnom milicionaru - Belom. On će ujedno i biti jedino službeno lice koje proverava karte.

Na ovaj način biće olakšana kupovina karte ljudima iz unutrašnjosti koji dođu na par dana u prestonicu. Svako od njih će bez traženja trafika i kupovinu karata moći na najjednostavniji način da plati prevoz.

Aleksandar Šapić
foto: ATAImages

Novi sistem naplate karata startuje danas, a gradonačelnik ističe da je veoma važno to što će Beograđani sada znati gde njihov novac ide.

Kaže i da zasad imamo kupovinu karata putem SMS-a i na određenim prodajnim mestima, ali očekuje da će do kraja leta čitav sistem zaživeti.

- Sada imamo SMS. Do kraja vikenda bi uputstvo trebalo da bude zalepljeno na svakoj stanici u gradu. Očekujem da za par dana sve bude daleko više razumljivo - kaže Šapić.

Aplikacija još nije dostupna

Na pitanje građana zašto aplikacija još uvek nije dostupna, gradonačelnik Beograda kaže da fizički nije bilo moguće da bude gotova.

- Aplikacija nije bilo moguće fizički da bude dostupna. Imali smo niz procesa da uradimo za ovih dvadesetak dana. Za dobijanje aplikacije mi smo pokrenuli projekat "Pametni Beograd" kroz smart city koju bi Telekom trebalo da bude nosilac. Očekujem da do leta bude gotov - kaže Šapić.

Kako ističe, u aplikaciji će biti i dostupan GPS sistem za praćenje autobusa, a preko nje građani koji spadaju u posebne kategorije moći će da obave sve što im je potrebno za gradski prevoz.

- Ovde je važnije da sistem bude jednostavan, efikasan i potpun. Naši najstariji Beograđani su već počeli da vade nove doživotne karte - kaže Aleksandar Šapić

Kako do besplatnog prevoza za srednjoškolce?

- Od prvog septembra mi ćemo svim srednjoškolcima napraviti propusnice besplatne u zavisnosti od toga koji je razred, dobiće na karti godinu kada završavaju četvrti razred. Samo će se srednjoškolcima, prvacima izdavati nova kartica. Do tada ima lična karta, zdravstvena knjižica... - kaže Šapić.

Aleksandar Šapić, Beograd plus
foto: ATAImages

A penzioneri?

Kako je istakao, ne postoji poseban tretman za sve penzionere, već za one 65 plus, ali će sve povlašćene kategorije nastaviti da postoje kao što su i nekada bile.

- Mi imamo preko 20 povlašćenih kategorije, i to su one kategorije koje su i nekada bile. Sve povlašćene kategorije koje su nekada bile su ostale, samo su njima cene daleko niže - kaže gradonačelnik Beograda.

Cena karte 52 dinara

- 50 dinara 2,5 dinara (što je osnovna cena poruke) ide operaterima. Znači karta je 52,5 dinara. Nama ide 50 dinara, ostalo za usluge operatera. Ali sve preko što ide biće do pet procenata, ne više. Ne znam šta da radimo sa validatorima, nemam informaciju za šta bi oni sada mogli da se koriste - kaže Šapić.

- Karte su jeftinije, jednostavniji je sistem, e sada koliko će biti efikasniji videćemo. Ono što je najvažnije, mi smo vratili posle 12 godina naplatu i kontrolu u grad. Beograđani će sada znati gde njihove pare idu. Ovo nije isplativo, odmah da vam kažem. O isplativosti ne možemo da govorimo, ovde se samo govori o tome koliko će biti subvencionisanja i koji će biti kvalitet, tačno je - i da budemo na istom novcu, Beograđani su profitirali, jer je prevoz jeftiniji. Sada sve dolazi u naše ruke i za par meseci ćemo napraviti novi skrining i da vidimo koji su rezultati naplate - kaže Šapić.

Kurir.rs/Blic/TV Prva

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track