Kompanija WMG okupila stručnjake na konferenciji „Zelena planeta: Inovacije i investicije za zeleniju Srbiju“ u okviru višegodišnjeg serijala Re-set summit
Zdrava životna sredina je od suštinske važnosti za svakog pojedinca, za našu decu, državu i za našu budućnost. Zelena agenda i sprovođenje mera energetske efikasnosti, s druge strane, donose i brojne prednosti kompanijama - umanjuju troškove, a ojačavaju brend i prepoznatljivost na tržištu! Međutim, zelena transformacija može dati rezultat samo ako se sprovodi u sinergiji kompanija, lokalnih samouprava i države, zaključeno je na konferenciji „Zelena planeta: Inovacije i investicije za zeleniju Srbiju“, koju je juče organizovala kompanija Wireless Media Group u partnerstvu s Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva.
Uvodnim rečima prisutnima se obratila Ruža Veljović, direktorka korporativnih komunikacija i marketinga kompanije WMG, i podsetila da je naša kompanija pre godina dana lansirala WMG fondaciju s ciljem da pomogne da se naše društvo razvija, ne samo na temu civilnog društva već i zelene Srbije, održivog razvoja i zaštite životne sredine:
- Neizmerno sam srećna što se ova konferencija dešava baš u godini kad smo u s našim projektom „Zasadi drvo“, koji smo pokrenuli pre šest godina, posadili milionitu sadnicu zajedno sa 17 institucionalnih partnera i s kompanijom dm drogerie markt, koja je zajedno s nama pokretač tog projekta.
Kada je u pitanju zelena agenda, došlo je vreme da se Srbija popne nekoliko nivoa više, a za to je potrebna opšta saglasnost u društvu, rekao je Adam Šukalo, državni sekretar u Ministarstvu za zaštitu životne sredine:
- Jako je bitno, a to je i jedan od prioriteta u novom sazivu Vlade Srbije, da napravimo novi dogovor i s civilnim sektorom. PKS je možda i najbolji posrednik u tome zbog iskustva, mreže kontakata i zbog činjenice da razume problematiku i na koji je način moguće ubrzati stvari.
Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS, istakao je da je došao trenutak kada moramo da, kako kaže, ispregovaramo budućnost:
- To je operacija u kojoj mora da postoji sinergija države, civilnog sektora, biznis-zajednice, nauke, univerziteta... Bez te sinergije interesa ne možemo da idemo dalje.
Nakon uvodnih obraćanja održan je okrugli sto, na kojem su učesnici razgovarali o ključnim izazovima i prilikama u oblasti upravljanja otpadom, energetske efikasnosti, ESG standarda i inovacija u održivom poslovanju.
Dušan Vasiljević, izvršni predsednik WB Consulting, tom prilikom je istakao da privreda ima ključnu ulogu u zelenoj tranziciji, a istakao je i značaj države, koja treba da napravi okvir u kom društvo funkcioniše, ali i značaj lokalne samouprave:
- Kada je u pitanju energetska efikasnost, jako je važna optimizacija potrošnje i proizvodnje na lokalu. Ako se energija proizvodi na lokalu, trebalo bi da se na lokalu i proda kako ne bi morala da se transportuje preko dalekovoda. Na taj način će energija biti jeftinija, a napraviće se i lokalna energetska bezbednost.
Marija Pantelić, ekspert za održivo poslovanje, istakla je da je za uspeh zelene agende bitno da te ideje budu ugrađene u samu organizacionu kulturu kompanije, odnosno da budu strateški sprovedene kroz vrednosti u samoj organizaciji.
- Partneri, kupci, dobavljači i njihovi potrošači, naši zaposleni i lokalna zajednica, svi moramo da radimo zajedno i da shvatimo važnost toga. Samo tako možemo da budemo cirkularni i da pričamo i o upravljanju otpadom i slično.
Anđelka Todorović, advokat u kompaniji Wolf Theiss, istakla je da istraživanja pokazuju da sprovođenje zelenih mera utiče na finansijski rezultat kompanije:
- Utiče na umanjenje troškova, a onda neminovno i na finansijski rezultat kompanije. Drugo, ojačava se brend kompanije i prepoznatljivost na tržištu, naročito kod potrošača među kojima je sve više onih kojima je stalo do održivosti i zaštite životne sredine. Takođe, današnjim mladim ljudima je stalo do ovih vrednosti.
Irena Petrović, direktorka WMG fondacije, istakla je da je kompanija WMG još pre osam godina razumela značaj održivog razvoja pokrenuvši medijsku platformu „Održiva budućnost“.
- Koristili smo moć i snagu medija koje kompanija ima u svom portfoliju da na različite načine objasnimo o čemu se tu radi i zbog čega - rekla je, dodavši da joj je drago što su sada mnoge kompanije svesne da se stvari menjaju i sve se više tome prilagođavaju.
CASE STUDY
Zeleni projekti pod lupom IFC
Case study „Finansijski alati za zelene projekte i primenjena održiva rešenja“ održala je Sara Suzuki, regionalni analitičar za poslovanje Međunarodne finansijske korporacije (IFC) za Jugoistočnu Evropu.
- IFC je članica Grupe Svetske banke i najveća globalna razvojna institucija usmerena na privatni sektor na tržištima u usponu. Radimo u više od 100 zemalja, koristeći sopstveni kapital, stručnost i uticaj da stvorimo tržišta i prilike u zemljama u razvoju. U fiskalnoj 2024. godini investirali smo rekordnih 56 milijardi dolara u privatne kompanije i finansijske institucije u zemljama u razvoju. Koristimo snagu privatnog sektora i mobilišemo privatni kapital kako bismo stvorili svet bez siromaštva na planeti na kojoj se može živeti.
EEN mreža
Evropske prilike za srpsku privredu
Jovana Radlović, rukovodilac Centra za EU integracije PKS, koordinator EEN mreže, održala je prezentaciju na temu mogućnosti dostupne privredi kroz projekta Evropske mreže preduzetništva (EEN).
- Reč je o setu usluga koje obuhvataju prekogranično povezivanje, pronalaženje partnera u inostranstvu, pružanje informacija o programima i fondovima koji su dostupni preduzećima u Srbiji i pružanje svih informacija koje su neophodne u poslovanju sa EU. EEN se realizuje u Srbiji od 2009. godine, a u svetu u četrdesetak zemalja. Zahvaljujući uslugama EEN, preduzeća su ostvarila profit za tri i po godine veći od 164 miliona evra. Fokus EEN je na inovacijama, održivosti, otpornosti, poslovnim partnerstvima, jedinstvenom tržištu, izvorima finansiranja, digitalizaciji.
Ružica Kantar