„Mediji i aktivnosti AMG u saglasnosti su sa vrednostima kompanije, koja se beskompromisno opredelila za održivi razvoj i zaštitu prirode“

Mi u Adrija medija grupi (AMG) najvećoj medijskoj kući trudimo se da budemo primer drugima. Brinemo o zaposlenima, poštujemo rodnu ravnopravnost, osobe sa invaliditetom, trudnice i porodilje, pomažemo ugroženima, štedimo energiju, čuvamo prirodu, promovišemo zdrav stil života i obrazovanje. Aktivno radimo na profesionalizaciji naših medija, redovno objavljujemo sadržaje edukativnog karaktera o značaju prirode, očuvanju resursa i promenama koje su neophodne da bismo sačuvali planetu. Zajedno sa partnerima pokrenuli smo „Zasadi drvo“, najveći pokret masovne sadnje u Srbiji, a danas lansiramo novi projekat pod nazivom „Čisto da se zna“ s ciljem da zajedno stvaramo zdravo, održivo i humanije društvo.

Promocija održivosti

Prvi projekat na temu održivosti pokrenuli smo 2018. godine pod nazivom „Održivi razvoj - Inspiracija za bolju budućnost“, a realizujemo ga preko Kurira, kako bismo obezbedili što veću vidljivost i kako bi naše poruke stigle do što većeg broja građana. Cilj je da permanentnom promocijom ciljeva održivog razvoja podstaknemo industriju, ali i pojedince da se maksimalno pridržavaju 17 tačaka iz Agende 2030.

Od početka 2018. godine pa sve do danas, Kurir na jednostavan način, prijemčiv našim čitaocima, zanimljivo i inspirativno, svake nedelje tokom cele godine objavljuje tekstove o ovoj izuzetno važnoj temi. Time želimo da inspirišemo pojedince, kompanije, organizacije i čitavo društvo da brinu o planeti i ljudima oko sebe, kako bi ostala očuvana i za buduće generacije, našu decu i njihove potomke.

Otišli smo i korak dalje i obezbedili platformu za dijalog donosilaca odluka, predstavnika institucija, organizacija i građana, kako bi imali priliku da razmene znanje i mišljenje, predstave primere dobre prakse i utiču na kreiranje politika u skladu sa interesima budućih generacija. Redovno organizujemo konferencije posvećene najvažnijim temama - ekonomiji, obrazovanju i zdravstvu, pod nazivom „Re-set Summit“. Do sada smo ukupno organizovali više od 50 konferencija, kako bismo omogućili da se čuje glas eminentnih domaćih i stranih stručnih i institucionalnih predstavnika o ključnim temama, a s ciljem da obezbedimo zdraviju budućnost zemlje i regiona.

Zasadi drvo

Svedoci smo da ekološki i zdravstveni izazovi rastu iz godine u godinu i da su napori pojedinaca da nešto promene uzaludni ukoliko se ne menja društvo u celini. Rodila se ideja o projektu čiji je cilj da podigne svest o značaju i očuvanju životne sredine, a koji istovremeno konkretnim aktivnostima, koje podrazumevaju uključivanje građana i dijalog interesnih javnosti, predstavlja primer dobre prakse i direktno utiče na pozitivne promene u zajednici.

Tako je nastao projekat „Zasadi drvo“, koji su 2019. godine pokrenule Adrija medija grupa i dm drogerie markt, a koji se realizuje u saradnji sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava šume, Ministarstvom prosvete, nauke I tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokretom Gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije, Institutom za botaniku -Botaničkom baštom „Jevremovac“, Šumarskim fakultetom Univerziteta u Beogradu i Šumarskom školom u Kraljevu, Zavodom za zaštitu prirode, Pokrajinskim sekretarijatom za urbanizam i zaštitu životne sredine i Institutom za šumarstvo.

bgadria.jpg
Foto: Kurir

„Zasadi drvo“ je naišao na sjajan odaziv u javnosti i u kratkom roku je prerastao u zajednicu građana i partnera, koja se konstantno širi i ostvaruje značajne rezultate. Danas je „Zasadi drvo“ najveći pokret masovne sadnje u Srbiji. Prošlog meseca završena je četvrta sezona ovog projekta, zahvaljujući kojem je do sada posađeno nešto više od 600.000 sadnica na 350 lokacija širom Srbije. Pored sadnje, izuzetno značajan rezultat ovog projekta je podizanje svesti o važnosti životne sredine, kao i realizacija brojnih edukativnih aktivnosti.

Rezultati projekta „Zasadi drvo“

Posadili smo 600.000 stabala na preko 350 lokacija

Prikupili smo tri tone semena

Ozelenili smo 17 gradova širom Srbije

Obezbedili smo 10.000 sadnica za sve škole u Srbiji i pružili im potrebnu edukaciju

Održali smo 28 edukativnih radionica za studente i školarce

Održali smo pet edukativnih radionica u vrtićima

Oslikali smo „Zasadi drvo“ murale u Beogradu i Čačku

Organizovali smo tri konkursa na temu zaštite životne sredine

Organizovali smo dva velika foruma na temu ozelenjavanja s predstavnicima državnog, nevladinog i privatnog sektora

Tri godine zaredom organizovali smo panele na temu „Profesija budućnosti“

Divlju deponiju pretvorili smo u zelenu oazu

ODGOVORNO POSLOVANJE

AMG nastoji da bude dobar primer kako svojim zaposlenima, koji rade u atmosferi u kojoj se neguju ravnopravnost, jednakost i društveno odgovorno ponašanje i u kojoj se brine o energetskoj efikasnosti, tako i svim našim čitaocima i gledaocima, pojedincima i drugim kompanijama i organizacijama.

U našoj kompaniji danas radi više od 1.000 zaposlenih, kojima su obezbeđeni dostojanstveni uslovi za rad i profesionalno usavršavanje.

Na rukovodećim funkcijama većinu čine žene. Ponosni smo što imamo 67 odsto žena u top menadžmentu i 51 odsto žena u uredništvu.

Našim zaposlenima obezbeđeni su dodatni podsticaji i benefiti u vidu slobodnih dana za definisane događaje i situacije, dodatnog zdravstvenog osiguranja itd.

Jedina smo medijska kuća u regionu koja ima menadžera za etičke standarde i jedina u Srbiji koja aktivno radi na edukaciji novinara i urednika, unapređenju etičkih standarda i profesionalizaciji medija.

Preko naših medija redovno pokrećemo kampanje za podizanje svesti u javnosti o važnim društvenim problemima.

Pokrećemo dijalog s donosiocima odluka iz svih sfera društva. Do sada smo organizovali više od 50 konferencija na različite teme.

Organizujemo humanitarne akcije za pomoć pripadnicima najugroženijih kategorija našeg društva, promovišemo ekološku odgovornost i čuvanje prirodnih resursa.

Početkom pandemije koronavirusa, zajedno s partnerima, obezbedili smo 30.000 paketa s prehrambenim i higijenskim proizvodima i distribuirali porodicama dece sa smetnjama u razvoju i osobama sa invaliditetom.

Naše novine se na 100 odsto recikliranom papiru štampaju već 13 godina, tako brinemo o održivoj potrošnji i proizvodnji i čuvamo drveće.

Promenom fasade na poslovnoj zgradi AMG i postavljanjem nove sa odgovarajućom termoizolacijom, kao i zamenom postojećih prozora, ostvarili smo uštedu u potrošnji energije za grejanje (sa 450.000 kW na 120.000 kW godišnje). Ovo se odrazilo i na smanjenje potrošnje električne energije za hlađenje objekta u letnjem periodu za 50 odsto.

Zamenili smo postojeće klima-uređaje centralnom klimom, što je dodatno smanjilo potrošnju električne energije za 20 odsto.

Naši zaposleni dele vrednosti naše kompanije i aktivno učestvuju u realizaciji aktivnosti:

Redovno organizujemo akcije dobrovoljnog davanja krvi, a zbog velikog odaziva zaposlenih, organizujemo ih u prostorijama naše kompanije.

Godinama unazad odlažemo plastične čepove, limenke i prazne paklice duvanskih proizvoda na za to predviđena mesta, s ciljem da se iskoriste kao sirovina za nove proizvode. Prikupljenu ambalažu preuzimaju organizacije i inicijative, koje ih prosleđuju na reciklažu istovremeno pomažući ranjivim kategorijama stanovništva.

Zahvaljujući prvenstveno našim zaposlenima i projektu „Zasadi drvo“, sadnja drveća postala je trend u Srbiji. A sve je počelo „Velikom sadnjom“, kada su naši zaposleni, zajedno s partnerima i građanima, u jednom danu posadili nešto više od 51.000 sadnica.

Naši mediji i aktivnosti u saglasnosti su s vrednostima kompanije, koja se beskompromisno opredelila za održivi razvoj i zaštitu prirode.

Želimo da svojim primerom, ali i promocijom primera dobre prakse, pokažemo da svako od nas može i treba više da brine o ljudima oko sebe, o prirodi i celokupnom okruženju. Svaki pojedinac je važan, a samo zajedno možemo da obezbedimo budućnost planete.