Slušaj vest

Na litici visokoj 150 metara iznad plaže Njang Njang na Baliju, nalazi se jedan od najneobičnijih luksuznih smeštaja na svetu – nekadašnji Boing 737, sada pretvoren u ekskluzivnu vilu sa bazenom i pogledom na okean.

Od aviona do luksuzne vile

Vila nosi naziv Private Jet by Hanging Gardens i prostire se na 100 kvadratnih metara. Ima dve spavaće sobe, dnevni boravak, kuhinju i luksuzno uređeno kupatilo smešteno u bivšem pilotskom kokpitu. Na krilu aviona nalazi se terasa, dok je infiniti bazen postavljen uz samu liticu. Do ulaza se dolazi stepenicama koje vode duž krila. Cena jedne noći počinje od oko 7.000 evra.

Više od dve godine do realizacije

Avion je povučen iz upotrebe 2008. godine, a prvo je trebalo da bude preuređen u restoran. Taj plan nije realizovan. Tek 2021. godine investitor Feliks Demin, poznat i kao vlasnik Babl Hotela na Baliju, kupio je avion i odlučio da ga pretvori u luksuzni smeštaj. Projekat je realizovan uz pomoć dizajnerskog studija Geometrium.

– Čak i pre nego što sam ga kupio, pomislio sam da je moguće da ga pretvorim u neku vrstu unikatnog objekta, i odlučio da se fokusiram na pravljenje vile – rekao je Feliks.

Proces transformacije trajao je više od dve godine, a samo planiranje zahtevalo je dva meseca. Avion je rastavljen u saradnji sa timom iz Boinga, a potom transportovan na liticu.

– Morali smo da ga rasklopimo nakon konsultacija sa Boing timom. Skinuli smo 50.000 šrafova – izjavio je Feliks.

Za ceo poduhvat bile su potrebne dve dizalice, specijalna platforma i policijska pratnja. Prevoz je trajao pet dana, a obavljen je noću iz bezbednosnih razloga.

– To je bilo pet najneprospavanijih dana u mom životu – dodaje Feliks.

Zabrinutost zbog bezbednosti

Iako je objekat prošao niz bezbednosnih provera, snimci na društvenim mrežama izazvali su zabrinutost. Influenseri koji su šetali po krilu aviona podstakli su Feliksa da postavi sigurnosnu ogradu duž stene, kao i zaštitne barijere uz krilo, piše Forbes.

– Jednog dana sam došao i video polomljenu ogradu i 150 ljudi kako sede na našem avionu – ispričao je.

Dodao je i da su čak i paraglajderi koristili ogradu aviona kao rampu za skakanje.

– Glavni problem je staklena ograda koja treba da ide duž konture samog krila i duž ivice stene. Svi su preplašeni da to urade. Postoje određene poteškoće s tim, naročito sa krilom. Ali uradićemo to svakako, čim pronađemo nekog dovoljno hrabrog da to realizuje – zaključio je Feliks.

biznis.kurir.rs/Forbes