TikTokerka Lidija postala je žrtva onlajn prevare, putem aplikacije koju mnogi koriste za prodaju stvari koje im više nisu potrebne, a njeno iskustvo podelila je sa svojim pratiocima na pomenutoj mreži kako bi upozorila druge na opasnosti koje vrebaju na internetu, zbog čega je i sama ostala bez 350 evra na računu.

Lidija je, kao i mnogi drugi, želela da se reši viška stvari, pa je nakon blokade svog prvog naloga na toj aplikaciji odlučila da ponovo pokuša. Nabrzinu je postavila nekoliko komada odeće na prodaju, a ubrzo je počela da prima poruke zainteresovanih kupaca. Među njima je bila i žena koja je želela da kupi farmerke. U početku je Lidija bila oprezna, budući da nije bila upoznata sa načinom na koji aplikacija funkcioniše, pa je korisnici objasnila da je nova na platformi i tražila malo strpljenja.

- Žena mi je rekla da moja imejl adresa ne stoji na aplikaciji, da ne može da me pronađe i uputila me na njen profil gde joj se nalazi broj telefona, preko kog mogu da joj pišem. Prosledila mi je i link, rekla da se ulogujem preko istog, da je ona već uplatila novac i da ću dobiti etiketu od te aplikacije na mejl i time je izvršena prodaja. Na tom linku je bila opcija da izaberem svoju banku, što sam i uradila, ostavila sve podatke. Pomislim, ne bi me valjda neko prevario za 25 evra. U međuvremenu mi je stigla i poruka na telefon da nešto potvrdim, što sam i učinila. Sva sreća pa nisam imala toliko novca na računu koliko su oni hteli da skinu iz više puta, i na kraju sam ostala bez 350 evra. Ja sam i tad bila naivna, jer je pisalo da je to zamrznuto do određenog vremena, pa kad skupim taj novac, onda ću moći da ga vratim - objašnjava Lidija.

shutterstock-58916230.jpg
Shutterstock 

TikTokerki je u tom procesu nešto i dalje bilo sumnjivo, jer nije mogla da veruje da će je neko tako lako prevariti.

- Nisam imala mira, pa sam odlučila opet da se javim toj ženi, a ona mi ponovo prosleđuje isti link, i tad sam shvatila da je neka prevara u pitanju. Pisala sam direktno onima koji su iz Vinteda, gde su mi oni posle pet sati odgovorili i napisali da se radi o onlajn prevari i da savetuju da zovem policiju i rešim to sa bankom - zaključila je ona.

Njeno iskustvo, koje je podelila na TikTok-u, postalo je viralno, a mnogi su bili saglasni sa njenim savetima. Iako je Lidija bila srećna što je sprečila veću štetu, njena priča je podsetnik na to koliko su onlajn prevare postale tako spontane i kako je lako postati žrtva u digitalnom svetu.

BiznisKurir/TikTok