HTELA DA PRODA FARMERKE ZA 25 €, PA OSTALA BEZ 350! Lidiju oblio hladan znoj kad je videla šta je uradila - Evo kako je žena navukla da za sve sama bude kriva
TikTokerka Lidija postala je žrtva onlajn prevare, putem aplikacije koju mnogi koriste za prodaju stvari koje im više nisu potrebne, a njeno iskustvo podelila je sa svojim pratiocima na pomenutoj mreži kako bi upozorila druge na opasnosti koje vrebaju na internetu, zbog čega je i sama ostala bez 350 evra na računu.
Lidija je, kao i mnogi drugi, želela da se reši viška stvari, pa je nakon blokade svog prvog naloga na toj aplikaciji odlučila da ponovo pokuša. Nabrzinu je postavila nekoliko komada odeće na prodaju, a ubrzo je počela da prima poruke zainteresovanih kupaca. Među njima je bila i žena koja je želela da kupi farmerke. U početku je Lidija bila oprezna, budući da nije bila upoznata sa načinom na koji aplikacija funkcioniše, pa je korisnici objasnila da je nova na platformi i tražila malo strpljenja.
- Žena mi je rekla da moja imejl adresa ne stoji na aplikaciji, da ne može da me pronađe i uputila me na njen profil gde joj se nalazi broj telefona, preko kog mogu da joj pišem. Prosledila mi je i link, rekla da se ulogujem preko istog, da je ona već uplatila novac i da ću dobiti etiketu od te aplikacije na mejl i time je izvršena prodaja. Na tom linku je bila opcija da izaberem svoju banku, što sam i uradila, ostavila sve podatke. Pomislim, ne bi me valjda neko prevario za 25 evra. U međuvremenu mi je stigla i poruka na telefon da nešto potvrdim, što sam i učinila. Sva sreća pa nisam imala toliko novca na računu koliko su oni hteli da skinu iz više puta, i na kraju sam ostala bez 350 evra. Ja sam i tad bila naivna, jer je pisalo da je to zamrznuto do određenog vremena, pa kad skupim taj novac, onda ću moći da ga vratim - objašnjava Lidija.
TikTokerki je u tom procesu nešto i dalje bilo sumnjivo, jer nije mogla da veruje da će je neko tako lako prevariti.
- Nisam imala mira, pa sam odlučila opet da se javim toj ženi, a ona mi ponovo prosleđuje isti link, i tad sam shvatila da je neka prevara u pitanju. Pisala sam direktno onima koji su iz Vinteda, gde su mi oni posle pet sati odgovorili i napisali da se radi o onlajn prevari i da savetuju da zovem policiju i rešim to sa bankom - zaključila je ona.
Njeno iskustvo, koje je podelila na TikTok-u, postalo je viralno, a mnogi su bili saglasni sa njenim savetima. Iako je Lidija bila srećna što je sprečila veću štetu, njena priča je podsetnik na to koliko su onlajn prevare postale tako spontane i kako je lako postati žrtva u digitalnom svetu.
BiznisKurir/TikTok
NASTAVLJAMO SA POVEĆANJEM PLATA I PENZIJA Ministar Mali: Prvi put pravimo budžet sa investicionim kreditnim rejtingom