Slušaj vest

ICCT je prethodnih godina rangirao BMW, Mercedes i Volkswagen na vrhu liste. Međutim, u izdanju za 2025. godinu, Nemce su pretekli konkurenti iz Kine.

BMW je pao sa trećeg na peto mesto, Mercedes sa četvrtog na sedmo, a VW sa sedmog na osmo. Grupa sa sedištem u Volfsburgu bila je peta pre dve godine.

Istovremeno, kineski proizvođači su napredovali. Geely, koji, sa MG, obuhvata Volvo i SAIC pod svojim okriljem, pretekao je BMW i Mercedes i zauzeo treće i četvrto mesto.

Drugi kineski brendovi – Chang’an, Chery i Great Wall – takođe su ostvarili značajan napredak.

- Ova godina pokazuje da su evropski proizvođači automobila propustili priliku prošle godine - rekao je Peter Mok, direktor ICCT-a za Evropu.

- Kako se elektrifikacija globalnih tržišta ubrzava, nemački proizvođači – koji zavise od izvoza – zaostaju i nalaze se pod pritiskom.

Prva dva mesta zauzeli su Tesla i kineski BJD, koji su 2024. godine prvi put prodali više električnih automobila nego kompanija Ilona Maska.

Svake godine, ICCT procenjuje koliko uspešno najveći svetski proizvođači automobila prelaze na vozila sa nultom emisijom.

Koristi 10 kriterijuma, podeljenih u tri grupe: dominacija na tržištu, tehnološke performanse i strateška vizija. To uključuje, između ostalog, koliko energije vozila troše, proizvodne resurse i asortiman proizvoda u različitim klasama vozila.

Nemački proizvođači su izgubili poene u skoro svim kategorijama, dok su konkurenti iz Kine uglavnom napredovali.

Na primer, BMV je pao zbog kašnjenja u elektrifikaciji brenda Mini, a Mercedes i Folksvagen zbog kašnjenja u najavljenoj reciklaži baterija.

Među Evropljanima, Stellantis, vlasnik brendova Opel, Pežo i Fijat, zabeležio je veliki skok. Gigantska kompanija je ove godine podelila peto mesto sa BMV-om.

Nemačke proizvođače prate američki Dženeral motors i Ford, kao i francuski Reno. Na dnu liste su proizvođači iz Japana i Južne Koreje.

Indijska kompanija Tata, vlasnik Jaguara i Lend Rovera, ranije je bila poslednja, ali je za 2025. godinu popela nagore i sada je klasifikovana kao kompanija u tranziciji koja je započela prelazak na proizvodnju vozila sa nultom emisijom.

Međutim, svi nemački i evropski proizvođači spadaju u ovu kategoriju.

Godine 2015, ICCT, sa sedištem u Vašingtonu, razotkrio je Folksvagenovu manipulaciju merenjima emisije vozila, što se pretvorilo u veliki skandal.

biznis.kurir.rs/Fenix Magazin