Slušaj vest

Dolazak više od 400 delegata iz više od 150 zemalja širom sveta na pripremni sastanak za EXPO i te kako su znali da iskoriste hotelijeri kako bi se dokazali i pridobili ih da baš njihov hotel izaberu za boravak tokom održavanja specijalizovane izložbe 2027. godine.

Finansijska korist, koja nije zanemarljiva, jer svaki delegat za dva dana potroši u proseku po 500 evra, ovog puta je hotelijerima i ugostitaljima u drugom planu, a glavni akcenat su stavili na promociju svojih usluga.

Kako za Kurir Biznis kaže Georgi Genov direktor Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije HORES zbog dolaska delegata iz inostranstva na pripreme za EXPO 2027. prodato je više od 500 soba, što nije mala stvar, ali ističe važniju stranu njihovog boravka u Beogradu i Srbiji.

- Od njih zavisi broj posetilaca za vreme EXPO i mi se sad trudimo da ih najbolje ugostimo, jer su oni tu da procenjuju u kom hotelu će da odsedne njihova delegacija. Korist od njihovog boravka je mnogostruko veća od samog novca koji hoteli i restorani dobijaju od njihovog boravka. To su ljudi koji prenose utiske o Beogadu i Srbiji u njihovim zemljama i mi sad dajemo sve od sebe da ih ugostimo najbolje što možemo. Svako se trudi da pokaže kvalitet smeštaja i hrane da sutra kad dođu na EXPO baš njih izaberu - ističe Genov.

SVAKI DELEGAT POTROŠI OKO 500 EVRA

Dolazak stranih delegacija u Beograd donosi i finansijksu korist ugostiteljima i hotelijerima.
- Svako od tih 400 ljudi u proseku za smeštaj za dva dana potroši oko 300 evra. Kad se tome doda dnevni tošak po restoranima svaki delegat će tokom boravka za dva dana potrošiti oko 500 evra. To su poslovni ljudi koji troše više. Kad se tome dodaju avionske karte preko Er Srbije to je još 30 odsto benefita, plus aerododmske takse - tvrdi Genov.

On dodaje da su hotelijeri prezadovoljni što su dobili priliku da bez plaćanja promocije dobiju toliki broj posetilaca i sada biju bitku za te goste.

- Koliko bi para trebalo da bi prezentovali Beograd i Srbiju kao turističku destinaciju, a ovako nam je toliki broj gostiju došao na noge. To je veći benefit od finansijke koristi. Zato stavljamo akcenat na gostoprimstvo jer će tih 400 delegata da promovišu Beograd i Srbiju u svojim zemljama za dalje. Prikazali smo im naše resurse i potencijale, hranu, kvalitet smeštaja i ljubaznost kao domaćini - naglašava Genov.