PRVI DIGITALNI AUTO-PUT U SRBIJI - Ovako napreduju radovi na Moravskom koridoru! U pripremi najveće saobraćajno čvorište gde će se ukrstiti 3 saobraćajnice
Poslednja deonica od Kruševca do Vrnjačke Banje puštena je u saobraćaj krajem prošle godine. Pored zime i obilnih padavina, radovi na Moravskom koridoru nisu stali, već se nepromenjenim intenzitetom nastavljaju.
Punom parom gradi se Moravski koridor, najširi i prvi digitalni auto-put u Srbiji, koji će povezati istok sa zapadom zemlje. Do sada je završeno i pušteno u saobraćaj 58 kilometara, a ukoliko se ovim tempom nastavi, preostalih 54 kilometra biće završeno do kraja godine.
Na gradilištu svakodnevno radi više od 3.500 radnika i angažovano je oko 1.500 mašina. Najintenzivniji radovi trenutno se obavljaju na deonicama od Adrana do Preljine i od Vrnjačke Banje do Vrbe.
Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić objasnio je stanje na terenu:
- Konstrukcija putnog rada realizovana je na oko 97 procenata. Kada su objekti poput mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i propusta u pitanju, realizacija je na dve trećine. Što se tiče radova na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, urađeno je oko 54-55 procenata. Puno toga je urađeno, ali puno posla još predstoji.
Kako je naglasio, izvođač Bechtel Enka sa velikim brojem domaćih kooperanata odlično obavlja posao, a radovi napreduju u svim kategorijama, od zemljanih i asfalterskih, do izgradnje objekata i radova na hidrotehničkom uređenju.
- U ovom trenutku na delu trase radi se na 17 mostova i velikom broju manjih objekata.
Uređenje korita Zapadne Morave i izgradnja zaštitnih bedema imaju poseban značaj:
- Radovi na regulaciji i preusmeravanju reka važni su ne samo za projekat, već i za zaštitu stanovništva od poplava. Ovakav segment prilično je jedinstven u poređenju sa većinom drugih projekata auto-puteva u Srbiji - kaže Antić.
Optimistično najavljuje i sledeće:
- Na jesen očekujemo puštanje u saobraćaj 14,5 kilometara deonice od Vrnjačke Banje do Vrbe. U najboljem scenariju, do kraja godine mogli bismo završiti i 28 kilometara od Adrana do Preljine.
U Adranima se gradi i velika naplatna stanica sa sedam traka, koja će postati jedno od najvećih saobraćajnih čvorišta u Srbiji. Tamo će se ukrštati auto-put, brza saobraćajnica Kraljevo-Raška-Novi Pazar, kao i postojeći magistralni put.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
BEOGRAĐANIN POLUDEO ZBOG CENE ĆUMURA! Kod jednog prodavca kupio 12 kila za 1.200 RSD, a drugi mu tražio sumanutu cifru