Slušaj vest

Hiljade radnika su dočekale šefove "Forda" zvižducima koji su trajali nekoliko minuta. Direktor Markus Vasenberg je najavio oštre rezove koji će prvenstveno pogoditi sedište kompanije u Kelnu u četvrti Nil.

Skladno tome, samo u tamošnjoj proizvodnji biće izgubljeno 1.000 radnih mesta, a daljih 600 radnih mesta biće izgubljeno u razvoju proizvoda. Ukinuće se ukupno 1.000 dodatnih radnih mesta u raznim drugim područjima uključujući administraciju, usluge, finansiranje automobila...

Da bi to učinio Ford bi mogao u potpunosti prepustiti određena područja (npr. prevoz automobila, sigurnost fabrike, kantinu) spoljnim pružateljima usluga. Treba sačuvati dodatnih 300 radnih mesta.

Odeljenje istraživanja se seli u SAD

Prema rečima šefa radničkog veća Bendžamina Gruške, uprava "Forda" planira da odustane od celih proizvodnih područja u Nemačkoj.

profimedia0290082177.jpg
TORSTEN SILZ / AFP / Profimedia 

Mnoge će poslove preuzeti sedište kompanije u SAD. To posebno utiče na istraživačke projekte kao što su autonomna vožnja i druge tehnologije budućnosti.

Radnici plakali

“Ovo je težak dan za nas. Pojedini radnici su plakali”, izjavio je Gruška, piše Fenix de magazin.

Radničko veće optužilo je upravu da je “prekršila svoju reč” nakon što je proizvođač automobila nedavno isključio obavezna otpuštanja do 2032. godine.

“Ali borićemo se do kraja. Nećemo prihvatiti ovaj brutalni plan”, rekao je Gruška.

Kriza u "Fordu" traje već neko vreme. Jedan od razloga: "Ford" se fokusira na proizvodnju novih, skupih električnih modela u Nemačkoj (“Ford Explorer”, “Capri”), ali ih zasad retko ko kupuje.

Iz tog razloga je obustavljena proizvodnja jeftine “Ford Fieste”. U Kelnu već je uvedeno skraćeno radno vreme. Do božićnih praznika proizvodnja bi trebalo da teče, navode nemački mediji.

Kurir.rs/Telegraf.rs/Prenela S. Č.