Italijani nameravaju da od domaće železare kupuju lim za 500.000 vozila godišnje ukoliko ona investira u liniju za galvanizaciju čelika

KRAGUJEVAC - Šansa koju je potrebno iskoristiti.
Još uvek aktuelni ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić, u Kragujevcu je juče razgovarao s direktorom fabrike „Fijat automobili Srbija“ Antoniom Ćezareom Ferarom, koji mu je obelodanio planove Italijana da pokrenu još jedan veliki sistem u Srbiji.

Lim za ceo svet

- Ferara mi je predao pismo Alfreda Altavile, potpredsednika grupe „Fijat“, koje ću proslediti prvom potpredsedniku Vlade Aleksandru Vučiću, svom nasledniku na mestu ministra privrede i direktoru „Železare“ u Smederevu. Naime, ukoliko „Železara“ investira u liniju za galvanizaciju čelika kako bi se dostigao traženi nivo kvaliteta, „Fijat“ je izrazio nameru da ubuduće u Smederevu kupuje lim za 500.000 vozila godišnje, što je mnogo veće od kapaciteta proizvodnje u Kragujevcu i znači da je „Fijat“ spreman da kupuje lim za automobile i za svoje druge fabrike u svetu - otkrio je Dinkić.

Rast izvoza

- Strategija mog naslednika u Vladi mora biti lokalizacija proizvodnje u Srbiji i nastavak rasta izvoza. „Fijat“ je ubedljivo najveći izvoznik i, zahvaljujući našoj viziji od pre nekoliko godina, automobilska industrija danas vuče razvoj Srbije. Ove godine ostvarena je istorijski najveća vrednost izvoza u Srbiji, a samo „Fijat“ je u prvih sedam meseci doneo 1,5 milijardi evra od izvoza. U SAD je potražnja za „fijatom 500L“ dvostruko veća nego što je „Fijat“ planirao. Nadam se da će se isto dešavati i na drugim tržištima, što će dovesti i do povećanja broja zaposlenih sa sadašnjih 3.700 - kazao je Dinkić.

mladjan-dinkic-fijat-zelezara-smederevo-proizvodnja.jpg
Aleksandar Jovanović Cile 

O novom modelu

Naziv: „fijat 500L living“
Dužina: 4,35 m
Širina: 1,78 m
Visina: 1,67 m
Prtljažnik: 638 litara
Motori: benzinski sa 95 KS i 105 KS; dizel-multidžet sa 85 KS i 105 KS
Cena: 16.650 - 20.350 evra