Ne ulazim u procene oko rokova izgradnje mosta Kalafat preko Dunava (koji će spojiti Rumuniju i Bugarsku), jer mi je želja da sve što se gradi - što pre bude i gotovo, ipak mislim da taj most neće biti skoro gotov, jer sam nedavno bio tamo, rekao je Mrkonjić

DIMITROVGRAD - Srbija će završiti gradnju drumskog Koridora 10 pre nego što Rumuni i Bugari završe njihov Koridor 4, izjavio je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

"Ne ulazim u procene oko rokova izgradnje mosta Kalafat preko Dunava (koji će spojiti Rumuniju i Bugarsku), jer mi je želja da sve što se gradi - što pre bude i gotovo, ipak mislim da taj most neće biti skoro gotov, jer sam nedavno bio tamo", rekao je Mrkonjić.

On je kazao da Srbija upravo zato i žuri da završi Koridor 10 kako nas tranzit ne bi zaobišao Koridorom 4 preko Rumunije i Bugarske, koje su članice EU.

Ministar je istakao da je cilj da se veliki broj kamiona, najviše turskih, usmeri na naš Koridor 10 koji je najkraći put od Evrope ka Turskoj, na osnovu čega bi imali značajne prihode od putarine.

"Zato smo i žurili, pa možda i napravili neke propuste u realizaciji, na primer kod projektovanja i eksproprijacije, ali sada tih grešaka više nema i sada je sve definisano i očekujem da ćemo završiti Koridor 10 pre nego što Bugarska i Rumunija završe Koridor 4", naveo je Mrkonjić.

Ovakvi projekti su, prema njegovim rečima, često podložni mogućnosti korupcije.

"Moram, ipak, da se pohvalim sa Koridorom 10 i Koridorom 11, svi projekti su licitirani i bili na tenderima. U krajnjoj liniji međunarodne banke i ne dozvoljavaju drugačiji način rada", rekao je ministar.

On je kazao da su na tim tenderima najjeftinije firme dobijale posao uz obavezu da ih rade po uzusima banaka kreditora - Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.

"Tvrdim da na Koridoru 10 i na Koridoru 11 nije bilo korupcije i da su tu građevinari potpuno čisti", naglasio je Mrkonjić. Ranije je najavljeno da će ceo Koridor 10 kroz Srbiju, sa šest traka autoputa, biti završen do kraja 2015. godine.

Glavna trasa Koridora 10 povezuje Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Makedoniju i Grčku.

Koridor 4 ide od Nemačke, preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, ali je oslobođen carinskih i graničnih procedura.

Statistika kaže da vozila sa bugarskom i turskom registracijom čine 59,7 odsto svih šlepera u tranzitu kroz Srbiju.