Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je sinoć da će Srbija za EXPO napraviti nešto što će biti u prva dva sajamska prostora u Evropi, kao i do 130 novih hotela.

Vučić je rekao da mi nećemo napraviti EXPO kao Dubai, jer toliko novca nemamo.

- Ali uradićemo tako da Beogradu ostane možda najbolji ili drugi najbolji sajamski prostor u Evropi. Mi da se poredimo sa Dubaijem, ne možemo - poručio je Vučić.

Dodao je da će tada biti završen i nacionalni stadion koji će, kako je rekao, biti mnogo lepši od Alianz arene.

"EXPO je velika nada za Srbiju"

Naglasio je EXPO velika nada za Srbiju i velika stvar za našu zemlju.

- Gradonačelnik Malage je podneo ostavku ostavku zbog EXPO. Mi ćemo imati 2,6 miliona dodatnih turista zbog EXPO. Računajte da potroše samo 300 evra. Moraćemo da izgradimo još preko 100, 120 do 130 potpuno novih hotela - istakao je Vučić.

Naglasio je da će na EXPO svi doći i želeti da se što bolje predstave.

- Tu će nam doći od Izraela, koji ulaže 5,4 odsto svog BDP-a u naučna istraživanja. Mi ćemo želleti da predstavimo naše najinventivnije iz naših naučnih centara. Svi iz regiona će želeti da se predstave na najbolji način - zaključio je predsednik Srbije.

MAT O EXPO: Ekonomski efekti milijardu evra!

MAT je izneo analizu da će ukupni ekonomski efekti ove manifestacije premašiće milijardu evra. Procene su da bi taj novac mogao da se slije od posete blizu tri milliona ljudi koji bi došli iz 120 zemalja sveta.

Ako je suditi po iskustvima Astane u Kazahstanu, koja je bila domaćin prethodne specijalizovane EXPO izložbe organizovane 2017. godine, procene o broju posetilaca i prihodima Srbije, nisu nerealne, jer je pre pet godina ovu manifestaciju posetilo čak četiri miliona ljudi a prihodi su bili veći od 900 miliona dolara. Pri tom treba naglasiti da smo mi organizatori i domaćini Specijalizovane EXPO izložbe, koja se razlikuju od EXPO Svetske izložbe, koja je takođe pod pokroviteljstvom BIE i koja će se održati 2025. godine i to u Japanu, tačnije Osaki, prenosi Blic pisanje Tanjuga.

Stručnjaci MAT-a navode da multiplikovani uticaj ove manifestacije je izuzetno pozitivan i da je upravo to efekat kojim će Srbija najviše dobiti ovom organizacijom.

- Efekti organizacije ovakve manifestacije se definišu kao socio-ekonomske promene koje nastaju kao rezultat aktivnosti u oblasti izbložbene industrije. Međutim, pozitivni efekti ne nastaju isključivo pod uticajem aktivnosti koje će se odvijati pod krovom izložbe, već izviru i iz drugih vidova potrošnje koje dotiču druge industrije, a koje se direktno ili indirektno nalaze u relaciji sa izložbom. Stoga, ekonomske efekte treba posmatrati šire, kao aktivnosti koje potiču i iz sektora kao što su: građevinarstvo, transport, turizam, ugostiteljstvo, maloprodaja i veleprodaja, usluge izgradnje i opremanja štandova, špedicija i skladištenje robe, oglašavanje i komunikacija i slično - navodi se u analizi MAT-a.

(Kurir.rs/Blic)