Poskupljenje polise osiguranja za 22,2 odsto neminovno će podići cene registracije automobila i za nekoliko hiljada dinara.

Činjenica je da će povećanje najmanje osetiti građani koji voze skromnije automobile. Tako će za registraciju koja je do sada bila oko 20.000 dinara poskupljenje biti oko 2.600 dinara, a ceh za građane koji voze luksuznije automobile iznosiće minimum 5.000 dinara više.

Da biste izračunali koliko će vas stajati naredna registracija morate da znate koliko vam košta polisa. Imajte u vidu da polisa nije u svim osiguravajućim kućama ista i da cena varira i do 5.000 dinara.

Citroen C2 Polisa osiguranja se kreće od 11.800 do 14.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 2.620 dinara.

Pežo 307 - Polisa osiguranja se kreće od 18.200 do 22.400 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 4.040 dinara.

Fijat Grande Punto - Polisa osiguranja se kreće od 13.300 do 16.400. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto polisa će biti uvećana za oko 2.950 dinara.

Toyota Yaris - Polisa osiguranja se kreće od 11.800 do 14.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 2.620 dinara.

Audi A6 - Polisa osiguranja se kreće od 21.500 do 26.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 4.770 dinara.

Nekolicina osiguravajućih kuća ovih dana su podigli cene polise osiguranja od autoodgovornosti za oko 22 odsto u proseku što je podiglo i ukupnu cenu registracije. Pojedina osiguranja koja nisu promenila cenovnike od 1. avgusta učiniće to narednih dana. Prethodni put cena polise osiguranja od autoodgovornosti promenjena je pre punih osam godina i to u julu 2014. godine.

Rast cena doveo do poskupljenja

Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović detaljno je pojasnio razloge poskupljenja.

- Osnovni razlog poskupljenja polise osiguranja od autoodgovornosti jeste rast cene rezervnih delova uslovljen inflacijom na svetskom nivou. Tu je i rast cena usluga transporta i procene štete, a značajna stavka koja je uticala na poskupljenje su i više cene radnog časa u servisima jer smo dostigli cene koje su aktuelne u najrazvijenijim evropskim državama - rekao je Jovanović.

Dodaje da se ukupna situacija na tržištu automobila nepovoljno odražava na poslovanje društava za osiguranje u delu AO.

- Sa jedne strane, proizvode se sve sofisticiranija i skuplja vozila, pre električna, koja su podložnija oštećenjima, dok sa druge strane imamo evidentan skok cene polovnih vozila na tržištu, koja su reper za određivanje naknade šteta na vozilima - dodaje Jovanović.

(Kurir.rs/Blic)