Najbolje poslovne rezultate postižu organizacije koje udruženim naporima radnika i menadžera u kritičnom momentu sprovedu promene u radu, a to se najbolje pokazalo tokom pandemije kovida-19

Miletić: Uspešan tim nije onaj koji nikada ne gubi, već onaj koji se snađe u svakoj situaciji i koji radnici ne napuštaju

Pandemija koronavirusa napravila je pometnju u tržišnoj utakmici, stvorila opštu nesigurnost i kompanijama zadala težak zadatak, da se uprkos krizi snađu i osnaže svoje timove koji su ključni za prevazilaženje lošeg poslovnog perioda i postignu rezultate.

Uspešan tim nije onaj koji nikada ne gubi, već onaj koji uspeva da se snađe u svakoj situaciji i koji radnici ne napuštaju, što se najbolje videlo u prethodnih šest meseci, saglasan je profesor ekonomije i predsednik Centra za proučavanje globalizacije Dejan Miletić.

foto-2.jpg
Promo 

On za Kurir ocenjuje da je uspešan tim ključan u trenucima krize.

Plata nije najvažnija

- Najvažnija karakteristika uspešnog tima je da zaposleni ne žele da promene radno mesto, čak ni u najtežim trenucima. Ako je kompanijski duh visoko razvijen, ako je dobar odnos između radnika i onih koji ih vode, niko ne želi da napusti to preduzeće ni kad je najteže, jer zna da će upravljačka struktura sve učiniti da spase preduzeće i svakog radnika posebno jer postoji lična interakcija. Nije teško prepoznati kompanije koje imaju razvijene međuljudske odnose jer one ulažu u ljude i neguju ih, ne odriču ih se lako i čine sve da im omoguće osećaj sigurnosti - istakao je Miletić.

On dodaje da ako rukovodioci žele da očuvaju kadrove i budu uspešni, moraju da budu svesni da nije lako doći do kvalitetnih ljudi.

- To se odnosi i na proizvodnju i upravljanje. Kada dođete do takvih ljudi morate naći način da ih zadržite, a to je samo jednim delom vezano za plate, a mnogo više za međuljudske odnose - naglasio je profesor.

Dinamičnost poslovanja

Prema njegovim rečima, fleksibilnost u radu je izuzetno bitna, kao i spremnost da se prelazi iz jedne proizvodne strukture u drugu kao bi se ostvario dugoročan uspeh. Kaže da savremeni svet, koji je vrlo dinamično poslovno okruženje, podrazumeva da oni koji vode poslovanje, predviđaju dešavanja i da tim analizama prepoznaju kritične momente i zasićenje na tržištu i da u kratkom roku osposobe svoje poslovne kapacitete za promenu u radu i traže nova rešenja. To se nabolje pokazalo u slučaju korone, kada su neki proizvođači prepoznali potrebe tržišta i proizvodili maske i dezinfekciona sredstva, iako to ranije nisu radili.

- Kompanije moraju ići dinamikom koju diktiraju korona i konkurencija i biti otvorene za promene, stalno pratiteći tržišnu strukturu. Ne samo potražnju, nego treba sagledati strateške potrebe tržišta - zaključio je Miletić. Činjenice/Karakteristike uspešnog tima - Zahteva vrhunske menadžere i lidere - Zaposleni ih slede i veruju im - Kad je teško, radnici ne daju otkaz - Odnos uzajamnog poverenja i informisanja - Zajedno unapređuju radni proces i rezultate - Oslanjaju se jedni na druge u trenucima krize

Preduslov uspeha

Iskrenost na prvom mestu

Predavač iz oblasti liderstva i komunikacija Dejan Miletić za Kurir kaže da su zbog složenih ekonomskih odnosa u doba korone rukovodioci kompanija često morali da ulaze u složene ekonomske situacije, gde nisu bili u stanju da ispunjavaju svoje obaveze, ali da tamo gde je bilo međusobnog poverenja zaposlenih i rukovodstva radnici nisu odlazili jer su znali šta mogu da očekuju kad se izađe iz krize.

- Zato su radnici i spremni na određena odricanja i imaju razumevanja prema onome ko upravlja. Ukoliko su radnici dovedeni u zabludu informacijama koje dobijaju, onda dolazi do nesigurnosti i radnici razmišljaju o promeni radnog mesta. Sigurnost, iskrenost i predvidljivost u poslovanju su važni elementi uspešnog poslovanja - naglasio je Miletić.

Autor teksta : Kristina Vasković