USPEŠAN TIM: Kad zaposleni veruju poslodavcu, krizu pretvore u šansu
Najbolje poslovne rezultate postižu organizacije koje udruženim naporima radnika i menadžera u kritičnom momentu sprovedu promene u radu, a to se najbolje pokazalo tokom pandemije kovida-19
Miletić: Uspešan tim nije onaj koji nikada ne gubi, već onaj koji se snađe u svakoj situaciji i koji radnici ne napuštaju
Pandemija koronavirusa napravila je pometnju u tržišnoj utakmici, stvorila opštu nesigurnost i kompanijama zadala težak zadatak, da se uprkos krizi snađu i osnaže svoje timove koji su ključni za prevazilaženje lošeg poslovnog perioda i postignu rezultate.
Uspešan tim nije onaj koji nikada ne gubi, već onaj koji uspeva da se snađe u svakoj situaciji i koji radnici ne napuštaju, što se najbolje videlo u prethodnih šest meseci, saglasan je profesor ekonomije i predsednik Centra za proučavanje globalizacije Dejan Miletić.
On za Kurir ocenjuje da je uspešan tim ključan u trenucima krize.
Plata nije najvažnija
- Najvažnija karakteristika uspešnog tima je da zaposleni ne žele da promene radno mesto, čak ni u najtežim trenucima. Ako je kompanijski duh visoko razvijen, ako je dobar odnos između radnika i onih koji ih vode, niko ne želi da napusti to preduzeće ni kad je najteže, jer zna da će upravljačka struktura sve učiniti da spase preduzeće i svakog radnika posebno jer postoji lična interakcija. Nije teško prepoznati kompanije koje imaju razvijene međuljudske odnose jer one ulažu u ljude i neguju ih, ne odriču ih se lako i čine sve da im omoguće osećaj sigurnosti - istakao je Miletić.
On dodaje da ako rukovodioci žele da očuvaju kadrove i budu uspešni, moraju da budu svesni da nije lako doći do kvalitetnih ljudi.
- To se odnosi i na proizvodnju i upravljanje. Kada dođete do takvih ljudi morate naći način da ih zadržite, a to je samo jednim delom vezano za plate, a mnogo više za međuljudske odnose - naglasio je profesor.
Dinamičnost poslovanja
Prema njegovim rečima, fleksibilnost u radu je izuzetno bitna, kao i spremnost da se prelazi iz jedne proizvodne strukture u drugu kao bi se ostvario dugoročan uspeh. Kaže da savremeni svet, koji je vrlo dinamično poslovno okruženje, podrazumeva da oni koji vode poslovanje, predviđaju dešavanja i da tim analizama prepoznaju kritične momente i zasićenje na tržištu i da u kratkom roku osposobe svoje poslovne kapacitete za promenu u radu i traže nova rešenja. To se nabolje pokazalo u slučaju korone, kada su neki proizvođači prepoznali potrebe tržišta i proizvodili maske i dezinfekciona sredstva, iako to ranije nisu radili.
- Kompanije moraju ići dinamikom koju diktiraju korona i konkurencija i biti otvorene za promene, stalno pratiteći tržišnu strukturu. Ne samo potražnju, nego treba sagledati strateške potrebe tržišta - zaključio je Miletić. Činjenice/Karakteristike uspešnog tima - Zahteva vrhunske menadžere i lidere - Zaposleni ih slede i veruju im - Kad je teško, radnici ne daju otkaz - Odnos uzajamnog poverenja i informisanja - Zajedno unapređuju radni proces i rezultate - Oslanjaju se jedni na druge u trenucima krize
Autor teksta : Kristina Vasković
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija