Gradnja na Moravskom koridoru, deonici dugoj 112 kilometara koja spaja Koridore 10 u 11, trebalo bi zvanično da počne u septembru.

Prema najavama nadležnog ministarstva, građani ovog dela Srbije bi pored puta trebalo da dobiju i nova industrijska postrojenja kao i 1.000 novih otvorenih radnih mesta.

Na Moravskom koridoru, auto-putu od Preljine do Pojata, treba da bude izgrađeno ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji. Širina ovog puta biće oko 30 metara.

Moravski koridor će saobraćajem povezati područje na kome živi pola miliona građana: Čačak, Kraljevo, Vranjčaku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Čićevac. U njegovu izgradnju biće uloženo oko 800 miliona evra, a završetak radova se očekuje za dve i po godine.

Industrijske zone i industrijski parkovi

Prema Nacrtu koji se nalazi na javnom uvidu, na području autoputa E-761 od Pojata do Prlejine planirane su industrijske zone kao i industrijski parkovi u Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Trsteniku, Varvarinu i Ćićevcu.

Osim toga, predviđeno je da se logistički centri formiraju u Čačku i Kraljevu (plansko) i Užicu (uže uticajno područje). Procenjeno je da ovi centri mogu da zaposle između 500 i 1.000 radnika.

1005tanjug-zoran-zestic.jpg
Tanjug/zoran žestić 

Šta donosi Moravski koridor?

Saobraćajnica auto-puta E-761 deonica Pojate – Preljina prolazi dolinom Zapadne Morave i povezuje sva veća naselja: Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.

Po svom položaju, od izuzetnog je značaja jer povezuje autoput E-75 Beograd – Niš (istočna Srbija) sa autoputem E-763 Beograd – Južni Jadran i Ibarsku magistralu (centralna Srbija), pri čemu preseca, odnosno povezuje, sledeće putne pravce: Gornji Milanovac – Čačak – Užice, Kragujevac – Kraljevo – Raška i Kruševac – Aleksandrovac.

Inače, Ministarstvo građevine je u oktobru 2018. godine potpisalo sa američko-turskim konzorcijumom "Behtel-Enka" memorandum o razumevanju za izgradnju Moravskog koridora, a vrednost radova je procenjuje na oko 800 miliona evra.

Bira se strateški partner

Danas je zvanično otvrena ponuda starteških partnera koji su zaintersovani za gradnju ovog puta, nakon čega će Vlada posle uvida u dokumentaciju izabrati strateškog partnera koji će graditi ovaj koridor.

Konzorcijum "Behtel-Enka" jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora, saopštilo je danas Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nakon otvaranja ponude.

(Kurir.rs/Blic)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO: