SRBI RADE TRI DANA ZA PUN REZERVOAR, A SLOVENCI 10 SATI: Pogledajte kakva je situacija sa ostalim našim komšijama i kome je potrebno SAMO 7 SATI!
Za pun rezervoar goriva u Srbiji mora da se radi 24 sata ili tri radna dana, u Sloveniji radnici treba da provedu na poslu 10 sati, dok Nemci mogu da napune svoje automobile posle samo jednog dana rada, tačnije za oko 6,7 sati rada.
Ovo je računica do koje smo došli uzimajući u obzir aktuelne prosečne plate i cene goriva u regionu i Evropi.
Naime, za 50 litara benzina, koliki je prosečan kapacitet automobila, građani Srbije moraju da plate 64,5 evra, a oni koji voze "dizelaše" 68. Sa prosečnom platom od 470 evra i podrazumevanim osmočasovnim radnim vremenom, oni zarađuju 2,7 evra na sat, a to znači da im je za pun rezervoar potrebno 24 sata rada, odnosno tri radna dana. Ako troše dizel, trebaće im i sat vremena više.
Slično vreme na poslu moraju da provedu i građani Crne Gore i Severne Makedonije, ako žele da napune svoje rezervoare. Prosečna plata u Crnoj Gori je 516 evra, a pošto je za 50 litara benzina potrebno 68 evra, to znači da Crnogorci treba da rade 23,2 sata. Makedonci imaju platu od 413 evra, pa za pun rezervoar koji ih košta 54 evra na poslu provode 23 sata.
Nešto kraće moraju da rade vozači u Bosni i Hercegovini pošto je u ovoj susednoj zemlji prosečna plata skoro ista kao u Srbiji – 472 evra, ali je benzin jeftiniji, pa je za pun rezervoar potrebno 58,5 evra. To znači da za 50 litara goriva naše komšije rade nešto manje od 22 sata.
Gorivo u Hrvatskoj je najskuplje među zemljama bivše Jugoslavije, pa je za tankovanje "do vrha" u ovoj zemlji potrebno 70,5 evra. Ipak, sa prosečnom platom od 886 evra, odnosno satnicom od 5 evra, naši zapadni susedi mogu da napune svoje automobile za 14 sati rada, odnosno malo manje od dva radna dana.
Najbolje su prošli građani Slovenije koji imaju najveće prosečne plate – 1.113 evra, pa za pun rezervoar (66,5 evra) moraju na poslu da provedu nešto više od 10 sati.
U znatno boljoj poziciji su vozači u Nemačkoj u kojoj je prosečna cena goriva 1,43 evra, a prosečna plata 1.870 evra. Matematika je jasna – za pun rezervoar moraju da izdvoje 71,5 evra, a to znači da bi trebalo da rade 6,7 sati, odnosno manje od jednog radnog dana.
Cena evrodizela u Srbiji je 159-160 dinara, u zavisnosti od naftne kompanije i lokacije benzinske pumpe, evrosuper 95 košta od 149 do 151 dinara, a auto gas TNG je 74 dinara.
Cena goriva u Bosni i Hercegovini je 1,10 evra, a dizela 1,08 evra, dok je u Hrvatskoj pre nedelju dana gorivo pojeftinilo, tako da je litar benzina pao na 1,35 evra, a dizela na 1,29 evra.
Benzin u Crnoj Gori jeftiniji je od 20. avgusta i sada evrosuper 95 košta 1,29 evra po litru, dok je dizel ostao na 1,21 evra. U Severnoj Makedoniji, koja je najjeftinija u obe kategorije, bezolovni benzin košta 1,08 evra, a cena dizela je 0,98 evra.
Kurir.rs/Blic/M.A.
"BOLJE VESTI NISAM MOGAO ČUTI!" Premijer Vučević saopštio - Srbija postaje CENTAR poslovanja japanskog giganta za čitavu Evropu