Domaćem tržištu nedostaju neobična zaposlenja i originalne biznis ideje koje donose profit

BEOGRAD - Čekanje u redu za drugoga može da se naplati i do 30 dolara po satu, a osoba koja svojim telom greje krevete po hotelima godišnje zaradi oko 22.500 dolara godišnje, dok ronilac loptica za golf koje upadnu u jezero na terenu ostvari godišnji profit više od 35.000 dolara. Za pomenute poslove verovatno dosad niste čuli jer su neobični, ali svet je pun ovakvih poslova koji su veoma profitabilni i čekaju adekvatne radnike.

Među zaposlenjima koja su vrlo isplativa je i degustator ukusa hrane za kućne ljubimce, sa nemalih 26.000 dolara godišnje. Jedan od najprofitabilnijih poslova je menadžer za pogrebne usluge, pa ako imate dobre organizacione veštine i možete uspešno da rukovodite sahranom sa velikim brojem ljudi, očekuje vas plata od skoro 80.000 na godišnjem nivou.

Nepoverljivost

Većina pomenutih poslova suviše je neobična da bi postojala na srpskom tržištu, međutim firma „Sejf drajver“ dokaz je da je originalna ideja dovoljna da bi se pokrenuo biznis od kog može da se živi.

Ova domaća firma došla je na ideju da ponudi vožnju vašim vozilom u različitim slučajevima, kada ne možete sami da vozite ili vratite vaše vozilo sa aerodroma...

Kako objašnjava Slobodan Bulajić, jedan od osnivača pomenute firme, na ideju su došli kada je njima zatrebala baš ovakva usluga.
- Videli smo da to postoji u inostranstvu i spojili smo njihove načine funkcionisanja i naše ideje u istu viziju - rekao je Bulajić. Međutim, kako navodi, najveći problem je srpski mentalitet, koji je veoma nepoverljiv prema novinama koje dolaze iz razvijenijih zemalja.

Uslužne delatnosti

- Našim ljudima je i dalje problem da daju svoj automobil nekome nepoznatom, dok je u inostranstvu to potpuno normalno. Svaku ideju ipak treba prilagoditi domaćoj specifičnosti - kaže naš sagovornik. Među uslužnim delatnostima koje su kod nas procvetale je i poznati „Potrčko“, koji umesto vas ide u prodavnice, apoteke i slično.

Takođe, agencije za iznajmljivanje publike u TV emisijama veoma su profitabilne, kao i profesionalni šetači pasa. No, naše tržište je i dalje nerazvijeno i puno predrasuda za nove neuobičajene poslove, kao i država koja još uvek nema programe za podsticaj ovakvih biznis ideja.