Sonja Vlajnić, urednica glasila Srpske napredne stranke, član je Nadzornog odbora „Telekoma Srbija“, kompanije koja je u novembru, nakon kritičkih tekstova o Vladi i premijeru Srbije, prestala da se oglašava u Kuriru

BEOGRAD - Novinar Sonja Vlajnić, glavni i odgovorni urednik SNS informatora, glasila Srpske napredne stranke, već tri godine obavlja funkciju člana Nadzornog odbora „Telekoma Srbija“, gde prima 1.000 evra mesečno.

Njen posao u drugoj najvrednijoj državnoj kompaniji je da u ime Vlade Srbije kontroliše poslovanje, pa i rad Predraga Ćulibrka, generalnog direktora „Telekoma“.

Podsetimo, „Telekom Srbija“ je 17. novembra prestao da se oglašava u Kuriru, inače najtiražnijem dnevnom listu u zemlji, pošto smo objavili da u Srbiji postoji cenzura i da nećemo trpeti pritisak vladajućih garnitura.

Biografija

Državna kompanija je, međutim, tokom novembra nastavila da se oglašava u drugim medijima, a najviše oglasa dobio je list Informer Dragana J. Vučićevića. No, naše novine nastavljaju da se otvoreno bave svim onim što se u državi gura pod tepih, pa tako i pozicijom Sonje Vlajnić u „Telekomu“.

Nije jasno šta je urednicu naprednjačkog glasila preporučilo za ovu poziciju, jer se iz njene radne biografije, objavljene na sajtu „Telekoma“, može videti samo da je novinar od 2000. godine i da trenutno radi u magazinu Bazar. Zanimljivo je da u njenoj zvaničnoj biografiji na sajtu „Telekoma“ propušteno da se objavi i da je glavni i odgovorni urednik SNS informatora. Ipak, njena funkcija je jasno vidljiva u izdanjima ovog stranačkog glasila, koje krase sledeći naslovi: „Ugled Srbije najveći u njenoj istoriji“, „Srbija je krenula napred“, „Srbija pionir u reformama na Balkanu“, „Ugled Srbije veći nego ikad“...

Fiksna plata

Inače, član Nadzornog odbora postala je decembra 2012, nekoliko meseci posle dolaska SNS na vlast.
- Naknada za rad u ovom odboru je u početku bila samo 40.000 dinara, ali kasnije je povećana na 1.000 evra. Zanimljivo je da se u registru Agencije za borbu protiv korupcije ne navodi dinarski iznos, već 1.000 evra, što znači da je njoj, kao i ostalim članovima odbora, plata fiksirana - kaže sagovornik Kurira iz „Telekoma“. U NO odboru su takođe još jedan novinar, dva sindikalca i diplomirani ekonomista. Predrag Ćulibrk, direktor „Telekoma“, nije ni juče odgovarao na pitana Kurira. Odgovore i komentar nismo dobili ni od Vlade Srbije, a ni od Sonje Vlajnić.

Mahmud Bušatlija
KAKVE SU TO KVALIFIKACIJE?

Ekonomista Mahmud Bušatlija kaže za Kurir da kod članova odbora ne vidi obrazovanje koje bi ukazivalo da im se može prepustiti upravljanje državnim kapitalom. Ako hoćete rezultat, dodaje on, tim kapitalom moraju da upravljaju profesionalci.
- Nadzorni odbor je odgovoran za poslovanje firme. Ne znam šta oni mogu da urade, po kvalifikacijama se vidi da nemaju veze s jednom tako ozbiljnom granom privrede - ističe on.

Činjenice
SASTAV NADZORNOG ODBORA TELEKOMA

Milan Božić (predsednik), profesor, doktor matematike

Sonja Vlajnić, diplomirani novinar, radi kao novinar

Ninoslav Prodanović, diplomirani menadžer, radio samo kao novinar

Pavle Milić, diplomirani ekonomista na smeru turizam i ugostiteljstvo, radi u „Lukoilu Srbija“

Slavoljub Kandić, sindikalac

Miroslav Joksimović, sindikalac

Bez odgovora
PITANJA ZA „TELEKOM SRBIJA“

1. Zašto je „Telekom“ prestao da se oglašava u Kuriru?

2. Da li je neko uticao na to da „Telekom“ prestane da se oglašava, a ako jeste, ko je to bio? Da li je „Telekom“ dobio nalog od nekog da prestane da se oglašava, a ako jeste, od koga?

3. Da li je razlog za prestanak oglašavanja u Kuriru kritičko pisanje o Vladi Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću?

4. Da li prestankom oglašavanja u Kuriru „Telekom“ vrši pritisak na uređivačku politiku ovog dnevnog lista?

5. Na osnovu kojih kriterijuma „Telekom“ bira gde će se oglašavati? Da li jedna osoba ili više njih odlučuje gde će se davati oglasi?

6. Zašto je „Telekom“ najviše oglasa u novembru dao dnevnom listu Informer (podaci govore da je bilo 16 oglasa u Informeru)?

7. Da li je bliskost vlasnika Informera Dragana J. Vučićevića s vladajućom strankom i premijerom Aleksandrom Vučićem uticalo na to da „Telekom“ najveći broj oglasa objavi u Informeru?

8. Koliki je ovogodišnji fond „Telekoma“ za oglašavanje i u kojim medijima je „Telekom“ dosad potrošio novac (koliko u svakom pojedinačnom mediju)?

PITANJA ZA SONJU VLAJNIĆ, ČLANA NO TELEKOMA:

1. Kako komentarišete članstvo u NO „Telekoma“?

2. Koje kvalifikacije su vas preporučile da postanete član NO? Ko vas je predložio?

3. Kako komentarišete to što je od 17. novembra „Telekom“ prestao da se oglašava samo u Kuriru, a nastavio da se oglašava u svim ostalim dnevnim novinama?

4. Kako komentarišete to što su negativne kursne razlike „Telekoma“, kako se navodi u finansijskom izveštaju kompanije, u 2014. u odnosu na 2013. drastično povećane, sa 900 miliona na 3,2 milijarde dinara?