BEOGRAD - Novinar Sonja Vlajnić, glavni i odgovorni urednik SNS informatora, glasila Srpske napredne stranke, već tri godine obavlja funkciju člana Nadzornog odbora „Telekoma Srbija“, gde prima 1.000 evra mesečno.Njen posao u drugoj najvrednijoj državnoj kompaniji je da u ime Vlade Srbije kontroliše poslovanje, pa i rad Predraga Ćulibrka, generalnog direktora „Telekoma“.Podsetimo, „Telekom Srbija“ je 17. novembra prestao da se oglašava u Kuriru, inače najtiražnijem dnevnom listu u zemlji, pošto smo objavili da u Srbiji postoji cenzura i da nećemo trpeti pritisak vladajućih garnitura. Biografija
Mahmud BušatlijaKAKVE SU TO KVALIFIKACIJE?Ekonomista Mahmud Bušatlija kaže za Kurir da kod članova odbora ne vidi obrazovanje koje bi ukazivalo da im se može prepustiti upravljanje državnim kapitalom. Ako hoćete rezultat, dodaje on, tim kapitalom moraju da upravljaju profesionalci.- Nadzorni odbor je odgovoran za poslovanje firme. Ne znam šta oni mogu da urade, po kvalifikacijama se vidi da nemaju veze s jednom tako ozbiljnom granom privrede - ističe on.
ČinjeniceSASTAV NADZORNOG ODBORA TELEKOMAMilan Božić (predsednik), profesor, doktor matematikeSonja Vlajnić, diplomirani novinar, radi kao novinarNinoslav Prodanović, diplomirani menadžer, radio samo kao novinarPavle Milić, diplomirani ekonomista na smeru turizam i ugostiteljstvo, radi u „Lukoilu Srbija“Slavoljub Kandić, sindikalacMiroslav Joksimović, sindikalac
Bez odgovoraPITANJA ZA „TELEKOM SRBIJA“1. Zašto je „Telekom“ prestao da se oglašava u Kuriru?2. Da li je neko uticao na to da „Telekom“ prestane da se oglašava, a ako jeste, ko je to bio? Da li je „Telekom“ dobio nalog od nekog da prestane da se oglašava, a ako jeste, od koga?3. Da li je razlog za prestanak oglašavanja u Kuriru kritičko pisanje o Vladi Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću?4. Da li prestankom oglašavanja u Kuriru „Telekom“ vrši pritisak na uređivačku politiku ovog dnevnog lista?5. Na osnovu kojih kriterijuma „Telekom“ bira gde će se oglašavati? Da li jedna osoba ili više njih odlučuje gde će se davati oglasi?6. Zašto je „Telekom“ najviše oglasa u novembru dao dnevnom listu Informer (podaci govore da je bilo 16 oglasa u Informeru)?7. Da li je bliskost vlasnika Informera Dragana J. Vučićevića s vladajućom strankom i premijerom Aleksandrom Vučićem uticalo na to da „Telekom“ najveći broj oglasa objavi u Informeru?8. Koliki je ovogodišnji fond „Telekoma“ za oglašavanje i u kojim medijima je „Telekom“ dosad potrošio novac (koliko u svakom pojedinačnom mediju)?
PITANJA ZA SONJU VLAJNIĆ, ČLANA NO TELEKOMA:1. Kako komentarišete članstvo u NO „Telekoma“?2. Koje kvalifikacije su vas preporučile da postanete član NO? Ko vas je predložio?3. Kako komentarišete to što je od 17. novembra „Telekom“ prestao da se oglašava samo u Kuriru, a nastavio da se oglašava u svim ostalim dnevnim novinama?4. Kako komentarišete to što su negativne kursne razlike „Telekoma“, kako se navodi u finansijskom izveštaju kompanije, u 2014. u odnosu na 2013. drastično povećane, sa 900 miliona na 3,2 milijarde dinara?