Pored osiguranja stana, „Informatika“ je građanima Novog Sada na račun ubacivala i trošak za pomoć u kući ili osiguranje porodice

BEOGRAD - Novosadska „Informatika“ je, pored stavke za osiguranje stana, ubacila na račune građana među obavezne stavke i porodično osiguranje, ali i trošak za pomoć u kući, pokazuju računi koje su našem listu dostavili Novosađani, gnevni što ih niko nikad nije pitao da li žele da išta od navedenog osiguraju, a za šta im se mesečno naplaćuje i do 300 dinara.

Postupak „Informatike“, s direktorom Dejanom Čelarom na čelu, u toliko je gori što je saradnju sa osiguravajućim kućama, čije ponude nameće građanima, uspostavila bez raspisivanja javnog tendera. Iako je u Beogradu zbog toga smenjen direktor „Infostana“, u Novom Sadu gradonačelnik Miloš Vučević i dalje ćuti.

Novosađani koji su se javili Kuriru kažu da im se stavka „osiguranje imovine“ pojavila na računu među stavkama „grejanje“ ili „zajednička struja“, a da ih pre toga niko nije pitao da li žele tako da se osiguraju. U Beogradu je svim građanima ubačena stavka „osiguranje stana“ kuće „Ðenerali“, a kod Novosađana neki dobijaju „Imovinu Ðenerali - SOGAZ“, a kod drugih „DDOR osiguranje stana“, „DDOR porodično osiguranje“ ili „Pomoć u kući SOGAZ - GO“.


Kako su se na računima pojavile ponude baš ovih osiguravajućih kuća nije jasno. Na pitanje da li su raspisali tender za izbor osiguravajućih kuća s kojima sarađuju, „Informatika“ je odgovorila da je saradnja s njima ostvarena pre stupanja na snagu prvog zakona o javnim nabavkama, koji je donet 2002. godine. Kažu i da je od septembra 2012. pored postojećih kuća pridodata i ponuda „Ðenerali - SOGAZ“, ali ne i zašto je dodata samo njihova ponuda, kao i zašto nisu raspisali tender jer je tada važio Zakon o javnim nabavkama.

Jovanka Nikolić, pravnik Asocijacije potrošača Srbije, kaže da moraju da reaguju nadležni, pre svega tržišna inspekcija.
- Domaćinstva u Novom Sadu već oko 20 godina kompaniji DDOR, preko uplatnice „Informatike“, plaćaju različite vrste osiguranja, a na računima su i usluge „Dunava“, „Unike“, „Ðeneralija“ i „Sogaza“. Dva puta, u decembru 2012. i januaru 2013, građani su pisanim putem obavešteni o ponudi osiguranja koja im je stigla u januaru 2013 - kažu u „Ðeneraliju“, dok SOGAZ i DDOR nisu imali komentar.

„Informatika“
PONUĐEN IZBOR

U „Informatici“ su i juče ponovili da se stavka osiguranja naplaćuje kao dobrovoljna stavka, tako da njeno plaćanje zavisi od volje građana.
- Građani su mogli da biraju kojoj osiguravajućoj kući žele da plaćaju premiju osiguranja. Nije u pitanju samo jedna već više njih. Različite kuće i različite vrsta osiguranja pojavljuju se na računu jer građani mogu da biraju - dodaju u „Informatici“.

Ipak, Novosađani koji su se javljali našem listu uveravaju da im „Informatika“ nije ponudila izbor osiguravača, već im je po jedan nametnut.