Intervju, direktor za korporativne poslove „Mojih brendova“
Svetlana Glumac: Naše investicije biće iznenađenje na tržištu
Želimo da „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz“ budu prepoznati kao lideri u regionu i da prerastu u ozbiljne evropske kompanije
BEOGRAD - Želimo da budemo prepoznati kao siguran lider u regionu, ali se tu ne bismo zaustavili. Cilj nam je da „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz Miloš“ postanu ozbiljne evropske kompanije. Mislim da će neke investicije „Mojih brendova“ predstavljati iznenađenje na tržištu - kaže Svetlana Glumac, direktor korporativnih i regulativnih poslova „Mojih brendova“.
Šta za srpsku privredu znači akvizicija poznatih domaćih kompanija koje sada posluju u okviru „Mojih brendova“?
- „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz Miloš“ su lideri svaki u svom segmentu, kao i mlekare u Makedoniji i Republici Srpskoj. Najveći fond u centralnoj i istočnoj Evropi „Mid Evropa partners“ kupio je za 575 miliona evra „Danjub fuds grupu“, a u akviziciji je učestvovao i lokalni investitor Andrej Jovanović. Ova investicija je najbolji dokaz da je Srbija na pravom ekonomskom putu i drago nam je što možemo da doprinesemo rastu privrede. Takođe, ovo je odlična prilika da iskoristimo ukazano poverenje vodećeg evropskog investicionog fonda i da kroz novi, jedinstveni tim menadžera doprinesemo daljem širenju brendova u Srbiji i regionu.
U šta će biti uložena najavljena investicija od 100 miliona evra?
- „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz“ su odavno lideri u Srbiji, ali imamo ambiciozne planove i očekujemo da će u narednom periodu postati regionalni lideri u svojoj oblasti. Imamo dodatni kapital i spremni smo da ulažemo u proširenje proizvodnje sa novim inovativnim tehnološkim rešenjima, radimo na unapređenju svih brendova, daljem razvijanju kvaliteta, što će dovesti i do novih zapošljavanja.
Kakva je nova strategija?
- Volimo da na stvari gledamo dugoročno. Nema brzih i lakih rešenja. Svakako nam je u planu da konsolidujemo tržište i ukrupnimo poslovanje u svim segmentima. Želimo da budemo prepoznati kao siguran lider u regionu, ali se tu ne bismo zaustavili. Cilj nam je da „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz“ postanu ozbiljne evropske kompanije.
Šta možemo da očekujemo od „Mojih brendova“ u narednom periodu?
- Ideja je da razvijemo potpuno nove brendove i da ojačamo i proširimo postojeći portfolio. Mislim da će neke investicije predstavljati iznenađenje na tržištu. Kompanije koje posluju u okviru „Mojih brendova“ su lideri, prepoznate kao inovativne, koje prate trendove i stalno rade na svom portfoliju.
Stručnjaci najavljuju dalja ukrupnjavanja u sektoru hrane.
- Svedoci smo trenda ukrupnjavanja tržišta, od proizvodnje do maloprodaje. Velike kompanije predstavljaju dobro rešenje jer promovišu povećanje efikasnosti. Međutim, uvek će postojati deo tržišta koji će pripadati malim proizvođačima, a koliki, to zavisi od kvaliteta i cene.Vladimir Spasić
Šta za srpsku privredu znači akvizicija poznatih domaćih kompanija koje sada posluju u okviru „Mojih brendova“?
- „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz Miloš“ su lideri svaki u svom segmentu, kao i mlekare u Makedoniji i Republici Srpskoj. Najveći fond u centralnoj i istočnoj Evropi „Mid Evropa partners“ kupio je za 575 miliona evra „Danjub fuds grupu“, a u akviziciji je učestvovao i lokalni investitor Andrej Jovanović. Ova investicija je najbolji dokaz da je Srbija na pravom ekonomskom putu i drago nam je što možemo da doprinesemo rastu privrede. Takođe, ovo je odlična prilika da iskoristimo ukazano poverenje vodećeg evropskog investicionog fonda i da kroz novi, jedinstveni tim menadžera doprinesemo daljem širenju brendova u Srbiji i regionu.
U šta će biti uložena najavljena investicija od 100 miliona evra?
- „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz“ su odavno lideri u Srbiji, ali imamo ambiciozne planove i očekujemo da će u narednom periodu postati regionalni lideri u svojoj oblasti. Imamo dodatni kapital i spremni smo da ulažemo u proširenje proizvodnje sa novim inovativnim tehnološkim rešenjima, radimo na unapređenju svih brendova, daljem razvijanju kvaliteta, što će dovesti i do novih zapošljavanja.
Kakva je nova strategija?
- Volimo da na stvari gledamo dugoročno. Nema brzih i lakih rešenja. Svakako nam je u planu da konsolidujemo tržište i ukrupnimo poslovanje u svim segmentima. Želimo da budemo prepoznati kao siguran lider u regionu, ali se tu ne bismo zaustavili. Cilj nam je da „Imlek“, „Bambi“ i „Knjaz“ postanu ozbiljne evropske kompanije.
Šta možemo da očekujemo od „Mojih brendova“ u narednom periodu?
- Ideja je da razvijemo potpuno nove brendove i da ojačamo i proširimo postojeći portfolio. Mislim da će neke investicije predstavljati iznenađenje na tržištu. Kompanije koje posluju u okviru „Mojih brendova“ su lideri, prepoznate kao inovativne, koje prate trendove i stalno rade na svom portfoliju.
Stručnjaci najavljuju dalja ukrupnjavanja u sektoru hrane.
- Svedoci smo trenda ukrupnjavanja tržišta, od proizvodnje do maloprodaje. Velike kompanije predstavljaju dobro rešenje jer promovišu povećanje efikasnosti. Međutim, uvek će postojati deo tržišta koji će pripadati malim proizvođačima, a koliki, to zavisi od kvaliteta i cene.Vladimir Spasić
Društveno odgovorno poslovanje
POMOĆ LOKALNIM ZAJEDNICAMA
Poznati ste i kao lider društveno odgovornog poslovanja.
- „Imlek“ već pet godina podržava deset ustanova koje vode računa o nezbrinutoj, bolesnoj i deci ometenoj u razvoju, ali smo uvek spremni da pomognemo i neposredno kada je naša pomoć potrebna. „Bambi“ i „Knjaz“ su podjednako aktivni. Pored redovnih društveno odgovornih aktivnosti, spremni smo da pružimo podršku rešavanju problema lokalnih zajednica u kojima poslujemo.
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija