ODOBRENO: Agrokor sme da kupi Merkator
Foto: Zorana Jevtić

Savet Komisije za zaštitu konkurencije

ODOBRENO: Agrokor sme da kupi Merkator

InfoBiz -
Komisija je zaključila da se koncentracija ne može odobriti bez primene odgovarajućih strukturnih mera koje podrazumevaju da Agrokor ustupi - proda svoje maloprodajno poslovanje nekom od konkurenata u toj delatnosti

BEOGRAD - Savet Komisije za zaštitu konkurencije doneo je rešenje kojim je uslovno odobrio društvu Agrokor d.d. iz Republike Hrvatske kupovinu slovenačkog društva "Poslovni sistem Mercator" d.d.

Komisija je zaključila da se koncentracija ne može odobriti bez primene odgovarajućih strukturnih mera koje podrazumevaju da Agrokor ustupi - proda svoje maloprodajno poslovanje nekom od konkurenata u toj delatnosti.

Ovaj uslov se odnosi na 21 prodajni objekat (alternativno 22), u 15 gradova/opština Srbije, ukupne neto prodajne kvadrature od oko 20 hiljada kvadratnih metara.Komisija je utvrdila sve činjenice ključne za ocenu o tome da li ova koncentracija ispunjava uslove dozvoljenosti u smislu člana 19. Zakona o zaštiti konkurencije, navedeno je u odluci Komisije.

Odlukom je Agrokor dodatno obavezan da izveštava Komisiju o osnovnim aspektima poslovne politike prema dobavljačima, o politici rabata i drugih uslova nabavki, kao i da je informiše o svim promenama do kojih dolazi u saradnji, pre svega, sa grupom onih dobavljača koji spadaju u kategoriju malih i srednjih preduzeća.

Propisane strukturne mere, uz čiju primenu je ova koncentracija odobrena, proizašle su iz analize stanja u predmetnoj maloprodaji na lokalnim geografskim tržištima, pri čemu je Komisija obezbedila izjašnjavanje 23 konkurenta različite tržišne snage i različitog stepena geografskog i teritorijalnog značaja.

U tom postupku obezbeđena su i korišćena izjašnjenja i ocene 25 proizvođača aktivnih u oblasti mlečne industrije, industrije bezalkoholnih pića, industrije mesa, ulja, šećera, konditorskih, kao i hemijskih proizvoda, koji svojom robom snabdevaju kako Agrokor i Merkator, tako i njihove konkurente.

Prikupljeni su i podaci od nadležnih državnih organa, kao što su Agencija za privredne registre, Republički zavod za statistiku, Poreska uprava, kao i informacije od svih velikih trgovinskih lanaca nacionalnog značaja, koji su aktivni na tržištu predmetne maloprodaje u Srbiji i onih koji imaju regionalni ili lokalni karakter.

Komisija je procenila i vertikalne efekte ove koncentracije zbog činjenice da je kompanija Agrokor u Srbiji prisutna preko svoja 22 povezana i aktivna društva, među kojima su i "Dijamant" iz Zrenjanina, "Frikom" iz Beograda, "Kikindski mlin" iz Kikinde...

Ovakvu odluku Komisija je temeljila i na nalazima ekonomske analize tržišta nespecijalizovane trgovine na veliko, i tržišta trgovine na malo u nespecijalizovanim prodavnicama pretežno hrane, pića i duvana za tržište grada Beograda i tržište Srbije u periodu 2010-2012. godina, koju je za potrebe ovog postupka sproveo Institut ekonomskih nauka iz Beograda.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track