Novčanik

Zašto su banane od brojem 1 na vagama u marketima: Trgovci napokon objasnili o čemu je reč

Shutterstock
U gotovo svakom marketu kada merite voće, iako su drugo slovo abecede, banane su na vagi pod brojem jedan, što zbunjuje mnoge potrošače.

Ukoliko niste znali trgovci su ovu odluku doneli da se kupci ne muče, jer je upravo ovo voće najprodavanije i najtraženije.

Kada se proizvodi u trgovinama numerišu na vagama za merenje, ubacuju se abecednim redom. Uprkos tome, banane su na vrhu liste, iako bi po pravilu pre njih trebalo da su artičoka, ananas i avokado.

Navodno je to, otkrivaju trgovci, zbog njihove popularnosti i učestalosti kupovine, pa su zadržale broj 1, kako ih kupci ne bi dugo tražili na ekranu vage, piše Kamatica.

Četiri osnovna razloga zašto su banane uvek na broju 1:

1. Banane su jedan od najčešćih proizvoda koji se meri i kupuje često i po više puta nedeljno
(Zato trgovci žele da njihov PLU kod bude najbrži za pristup)

2. Najlakše je zapamtiti "jedinicu", jer kupci lako pamte da je 1 = banane, pa se smanjuju greške pri kucanju koda i ubrzava se proces na samoposlužnim kasama.

3. Standardizacija među marketima

(Mnogi veliki lanci koriste iste ili slične PLU kodove. Kod za banane je u međunarodnom PLU sistemu 4011, pa se “1” na ekranu često povezuje sa njima kao najlogičniji prvi izbor)

4. Brže skeniranje i kraći redovi

(Pošto se banane najviše prodaju, stavljanje na broj 1 smanjuje zadržavanje kupaca na kasama i ubrzava protok)

Biznis Kurir/Kamatica