InfoBiz

Otvorite račun u banci za 15 minuta bez odlaska u ekspozituru

Promo

Bojan Pokrajac iz OTP banke o praktičnom i brzom načinu ulaska u svet bankarskih usluga

Da biste otvorili račun više ne morate do ekspoziture – možete to obaviti gde god da se nalazite. Potrebni su vam samo uređaj sa kamerom, lična karta i stabilna internet konekcija, bilo da je reč o mobilnom telefonu, laptopu ili računaru. U OTP banci ovo je stvarnost jer je pre godinu dana ova banka omogućila online otvaranja računa.

Otvoriti račun u banci nikada nije bilo jednostavnije. Nema čekanja, papirologije, niti odlaska u ekspozituru“ – kaže Bojan Pokrajac, , Omnichannel Senior Chapter Lead .U daljem razgovoru otkrio nam je kako ovaj model funkcioniše u praksi i zašto interesovanje za ovu uslugu raste iz meseca u mesec.

Online otvaranje računa u OTP banci korisnicima omogućava da postanu klijenti bez odlaska u ekspozituru. Pre svega, potrebno je da pristupite sajtu OTP banke, odaberete paket računa koji želite, a proces identifikacije obavlja se putem video poziva sa agentom banke, a ceo proces traje oko 15 minuta. Za razliku od tradicionalnog pristupa, ovaj model donosi fleksibilnost. Reč je o savremenom, jednostavnom i praktičnom načinu ulaska u svet bankarskih usluga.

Kako Pokrajac objašnjava, ova usluga nije izolovan potez, već deo šire strategije Digital First za koju se OTP banka opredelila. Drugim rečima, digitalni kanali imaju prednost prilikom razvoja novih usluga i proizvoda. Cilj ovoga je omogućiti korisnicima rešenja koja su dostupna i vremenski efikasna, ali istovremeno i sigurna. To ne znači da tradicionalni kanali banke nestaju. Naprotiv, oni ostaju dostupni za one koji ih preferiraju, ali digitalni put banke se kontinuirano širi i jača jer sve veći broj korisnika upravo to očekuje.

Ovakav pristup u potpunosti se uklapa u našu viziju moderne, fleksibilne i odgovorne banke. U dinamičnom okruženju u kom se potrebe korisnika brzo menjaju, digitalna rešenja omogućavaju im bolju kontrolu, veću dostupnost i kvalitetnije korisničko iskustvo.“

Kao posebnost ovog modela, gospodin Pokrajac izdvaja da je digitalna kartica dostupna odmah po otvaranju računa. Odnosno, odmah po otvaranju računa i pre nego što fizička kartica stigne na željenu adresu klijenta, on u okviru mobilne aplikacije OTP m-bank dobija digitalnu karticu spremnu za korišćenje.

Digitalnu karticu klijenti mogu da koriste za online plaćanja, mogu da je povežu sa mobilnim novčanikom radi beskontaktnog plaćanja putem telefona. Takođe, klijent ima mogućnost da odmah, samostalno izda i virtuelnu dvovalutnu karticu, namenjenu isključivo za online plaćanja. Ovo omogućava sigurnu i fleksibilnu kupovinu u dinarima i evrima, što je posebno korisno za plaćanja na domaćim i međunarodnim internet prodajnim mestima. Dakle, sve je dostupno odmah, direktno kroz aplikaciju već od prvog dana.“

Imajući u vidu da se ceo proces odvija digitalno, postavlja se pitanje kako su u OTP banci definisani bezbednosni mehanizmi u zaštiti korisničkih podataka i sredstava. Upravo ova tema je jedan od ključnih prioriteta OTP banke čiji su sistemi usklađeni sa domaćim i međunarodnim bezbednosnim standardima i redovno se unapređuju u skladu sa savremenim praksama.

Tokom online otvaranja računa primenjuju se savremeni mehanizmi zaštite koji uključuju pouzdanu video identifikaciju, proveru dokumenata i upotrebu enkripcije radi zaštite komunikacije i podataka. Pristup digitalnim uslugama dodatno je zaštićen višefaktorskom autentifikacijom, koja potvrđuje identitet korisnika na više nivoa. Kontinuirano pratimo i primenjujemo najsavremenije bezbednosne prakse.“

Iako je za pripadnike novijih generacije ovakav pristup bankarstvu prirodan, potreban i poželjan, za nešto starije koji i dalje nisu u potpunosti prešli na digitalne kanale, može predstavljati izazov. Ali, ovaj stručnjak u OTP banci objašnjava da to ne mora da bude tako:

Zaposleni u ekspoziturama OTP banke spremni su da u neposrednoj komunikaciji objasne kako funkcionišu digitalni servisi i da korisnicima pokažu svaki korak u praksi. Takođe, dostupna su i video uputstva, kao i korisnička podrška koja vodi kroz proces i odgovara na sva pitanja. Verujemo da uz pravu podršku svako može lako i sigurno da koristi digitalne kanale. U to se uveravamo jer interesovanje za ovu uslugu kontinuirano raste, a ono najzanimljivije – ona je izbor ne samo mlađih, već i starijim korisnicima koji su ranije bili rezervisani prema digitalnim rešenjima.

OTP banka strateški razvija digitalne servise koji istovremeno unapređuju korisničko iskustvo, optimizuju procese i promovišu finansijsku inkluziju. Korisnicima donosi brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup bankarskim uslugama. Zato će ova banka, kako ističe Pokrajac, pored toga što brzo odgovara na rastuća očekivanja korisnika, nastojati da i ubuduće ide korak dalje predviđanjem tih potreba, donošenjem novih višestrukih benefita i postavljanjem novih standarda digitalnog bankarstva.

Za nas, to je strateško opredeljenje za dugoročno odgovorno bankarstvo“ – ističe Pokrajac.

Promo