ŽENA ZBOG NEPRIJATNOSTI U AVIONU TRAŽI ODŠTETU OD 9 MILIONA €: Tereti ih za ozbiljnu stvar, pazite da vam se ne desi isto
Let između Kopenhagena i Osla iz aprila prošle godine mogao bi skupo da košta skandinavsku avio-kompaniju.
Naime, jedna putnica podnela je tužbu protiv avio-prevoznika SAS, tvrdeći da je tokom leta zadobila teške opekotine nakon što je na nju prosuta izuzetno vruća kafa, koju joj je, prema njenim navodima, nepažljivo poslužio član kabinskog osoblja.
Prema rečima njenog advokata, Džonatana C. Rajtera, do incidenta je došlo dok je osoblje posluživalo piće, pri čemu je "izuzetno vruća" kafa završila na koži njegove klijentkinje, izazivajući ozbiljne povrede.
Advokat navodi da je njegova klijentkinja pretrpela teške opekotine, intenzivan bol, emocionalni stres, pad kvaliteta života, trajne ožiljke i fizičko unakaženje, kao i značajnu ličnu i finansijsku štetu.
Ukupan iznos odštete koji se potražuje od avio-kompanije iznosi oko 100 miliona norveških kruna (oko 9 miliona evra), dok suprug povređene putnice dodatno traži još oko milion evra zbog pretrpljene traume i narušenog porodičnog života.
"Nema sumnje da posluživanje previše toplih napitaka putnicima predstavlja predvidiv rizik tokom leta", izjavio je advokat Rajter u saopštenju za javnost, koje su preneli brojni američki mediji.
Iz SAS-a u Norveškoj potvrđuju da je pravni postupak u toku. Portparol kompanije, Estajn Šmit, izjavio je za norveški portal Sol da, s obzirom na prirodu postupka, trenutno nisu u mogućnosti da daju dodatne komentare.
Slučaj je izazvao pažnju javnosti, a mišljenja stručnjaka su podeljena. Ipak, neki ukazuju da tužba nosi elemente pravne kulture specifične za Sjedinjene Američke Države.
"Ovaj zahtev za odštetu zvuči pomalo američki. Ne sećam se sličnih slučajeva protiv skandinavskih avio-kompanija koji su imali uspešan ishod za tužioce", izjavio je Hans Jirgen Elnes, stručnjak za avijaciju i analitičar letova.
Dok javnost i struka prate ishod procesa, postavlja se pitanje: koliko su avio-kompanije spremne da redefinišu svoje procedure posluživanja, kako bi smanjile pravni rizik i obezbedile veću bezbednost putnika tokom leta.
BiznisKurir/avioportal.me