Održiva budućnost

Coca-Cola HBC Srbija i Bambi: posvećenost održivosti kroz konkretne rezultate

Marko Nikšić

Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su Izveštaj o održivom poslovanju, sumirajući 2024. godinu u kojoj su stabilnost, agilnost i strateška partnerstva bili ključni za dalji, održivi rast obeju kompanija i dodatnu posvećenost u stvaranju pozitivnog uticaja u zajednici i životnoj sredini.

Izveštaj, koji Coca-Cola HBC Srbija predstavlja 12. put po redu, a peti otkako je i kompanija Bambi deo Coca-Cola HBC sistema, pokazuje nastavak unapređenja održivosti kroz merljive rezultate u 2024. godini - Coca-Cola HBC Srbija smanjila je emisije CO2 za 76,2% u Opsegu 1 i Opsegu 2 u odnosu na baznu 2017. godinu.

U periodu od 2007. do 2024. Coca-Cola HBC Srbija smanjila je i potrošnju vode po litri proizvedenog pića za 55%, dok je Bambi ostvario smanjenje potrošnje vode za 26,64% u odnosu na prethodnu, 2023. godinu. Punionica Coca-Cola HBC Srbija u Beogradu postala je „Zero Waste”, sa 100% otpada koji se reciklira ili na drugi način prerađuje, dok je Bambi ostvario stopu od 99,7%.

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija tokom 2024. realizovala je niz investicija u proizvodne procese, optimizaciju i digitalizaciju poslovanja od oko 36 miliona evra, s ciljem ulaganja u održivi rast i otvaranja novih prilika za širenje poslovanja.

„Pored odličnih rezultata koje postižemo u proizvodnji i na tržištu, transparentnost u izveštavanju o svim aspektima poslovanja je ono što odlikuje naš biznis. Rezultati koji pokazuju naš napredak na putu ka dostizanju neto nultih emisija, na koje smo se na nivou Coca-Cola HBC Grupe obavezali do 2040. godine, govore o našoj posvećenosti u poslovanju koje nam obezbeđuje stabilan i održiv rast. U 2024. godini lansirali smo novu SmartCan proizvodnu liniju i započeli izgradnju najsavremenijeg skladišnog prostora u okviru naše poslovne jedinice, s jednakom posvećenošću ulažemo u zajednicu i u razvoj naših ljudi jer su ovi rezultati posledica napretka i zajedničkog rada naših zaposlenih, partnera, kupaca i dobavljača sa kojima sarađujemo na svakodnevnom nivou“, izjavio je Saša Marković, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija.

„Kada govorimo o održivosti, često mislimo na strategije i brojeve. Za nas u Bambiju, održivost je pre svega odgovornost. U godini koja je bila sve samo ne uobičajena, ostali smo verni toj odgovornosti. Niko od zaposlenih nije ostao bez posla, benefita ili sigurnosti. Istovremeno, donirali smo više nego ikada – gotovo 40 tona proizvoda, prvenstveno najmlađima, a volonterski angažman zaposlenih utrostručen je u odnosu na prethodnu godinu. Verujemo da se prava snaga kompanije ogleda u njenoj sposobnosti da brine o ljudima, zajednici i vrednostima koje deli. I upravo taj duh zajedništva i posvećenosti vodi nas kroz sve izazove ka održivoj i snažnijoj budućnosti“, izjavio je Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi.

Foto: Marko Nikšić

Briga o zaposlenima i ulaganje u njihov profesionalni razvoj ostali su jedan od glavnih prioriteta za obe kompanije, a tokom 2024. godine kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi ukupno su imale 1.828 zaposlenih.

Kompanije su i u 2024. nastavile sa snažnom podrškom zajednici - zajednički su uložile više od 200 hiljada evra kroz različita sponzorstva i donacije i donirale više od 200 hiljada litara pića i 40 tona proizvoda. Kroz volonterski rad, zajednici je donirano 2.589 sati, čak 558 sati više u odnosu na prethodnu, 2023. godinu.
Podaci iz Izveštaja pokazuju da su obe kompanije pretežno sarađivale sa lokalnim dobavljačima. Njihov udeo u ukupnom budžetu nabavke u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija dostiže 83%, dok su Bambi lokalni dobavljači snabdevali sa 77,56%.

Kada je reč o tržištu, nastavljene su inovacije u skladu sa potrebama savremenih potrošača. Jedinstveni, 24/7 portfolio kompanije Coca-Cola HBC Srbija obogaćen je novim proizvodima kao što je Coca-Cola Cherry, zatim sa manje ili bez šećera i manjim pakovanjima, a predstavljeni su i praktični, visokokvalitetni kokteli i premium pre-mixed pića Jack&Coke i Bacardi&Coke, iz kategorije alcohol ready-to-drink.

Iako je usled velikog požara u fabričkim postrojenjima kompanije Bambi tokom prošle godine privremeno usledila nestašica Plazme na tržištu, tokom 2024. godine inovacije su obogatile i proširile ponudu iz svih kategorija portfolija, pa je Plazma Mini Mini postala najprodavaniji proizvod u kategoriji tvrdog keksa.

Foto: Marko Nikšić

Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije – Global Reporting Initiative(GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.
Izveštaju možete pristupiti ovde: Preuzimanje (coca-colahellenic.com)