BREND KOJI SRBI OBOŽAVAJU PRAVI VELIKI REZ: Planiraju da otpuste petinu radnika, ovaj potez će smanjiti cene?
Britanski luksuzni brend Barberi najavio je planove za otpuštanje 1.700 zaposlenih, otprilike petinu globalne radne snage.
Time pokušavaju da smanje troškove i revitalizuju poslovanje. Ova vest je pozitivno uticala na cenu akcija brenda Barberi, koja je nakon objave nove strategije i rezultata boljih od očekivanih, porasla za osam odsto.
Barberi je, naime, u ranoj fazi sprovođenja plana restrukturiranja pod vođstvom novog generalnog direktora Džošue Šulmana, koji je funkciju preuzeo prošle godine od kompanije Džimi Ču. Šulman je promenio strategiju brenda i marketinški fokus, vraćajući naglasak na proizvode sa potpisom kao što su kaputi i šalovi, nakon što je Barberi pretrpeo pad zbog neispravnih proizvoda, prekomernog povećanja cena i opšteg pada potražnje za luksuznom robom, piše Poslovni dnevnik.
- Ovo je definitivno pravi pravac za poslovanje, svi pokazatelji našeg brenda pokazuju značajno poboljšanje u drugoj polovini godine - primetio je Šulman.
Govoreći o detaljima otpuštanja i promena u proizvodnji, Šulman je objasnio da će planiranih 1.700 otpuštanja uglavnom uticati na kancelarijska mesta, a, dodao je, otkazuje se i noćna smena u fabrici kabanica u Kastlfordu u Engleskoj zbog, kako je rekao, prekomerne proizvodnje.
Barberi je prijavio prilagođeni operativni profit od 26 miliona funti (34,55 miliona dolara) za finansijsku godinu koja se završava 29. marta 2025. godine, iznad očekivanja analitičara (11 miliona funti). U četvrtom kvartalu prodaja u istoj radnji pala je šest odsto, što je, takođe, bolje od očekivanog pada od sedam odsto.
Prodaja je opala u svim regionima: u Americi i Evropi, na Bliskom istoku, u Indiji i Africi za četiri odsto, dok je u azijsko-pacifičkom regionu pad iznosio devet odsto.
S obzirom na to da američki kupci čine 19 odsto poslovanja brenda Barberi, slabije prognoze potrošnje za to tržište veliki su izazov Šulmanovom planu da se više oslanja na teritoriju SAD. On je istakao da je u februaru bilo određenih znakova nestabilnosti u SAD, iako su, kako je naglasio, kupci do tada održavali dobar poslovni zamah kompanije.
Barberi nije posebno komentarisao pitanje američkih carina, ali je naveo da „geopolitički razvoj događaja” povećava ekonomsku neizvesnost. Kompanija nije čak ni navela konkretne ciljeve za finansijsku 2026. godinu.
Šulman je četvrti izvršni direktor u poslednjih deset godina. Njegovi prethodnici su pokušali različite strategije – od pomeranja brenda ka vrhunskom luksuzu do oslanjanja na kožne dodatke i nove dizajnere – ali bez mnogo finansijskog uspeha.
Cilj ove poslednje runde otpuštanja i strateških promena je da se Barberi vrati na stazu rasta i profitabilnosti, sa jačim naglaskom na klasične proizvode i racionalizaciju poslovanja.
biznis.kurir.rs/Poslovni dnevnik