USPEŠNO ANKETIRANJE

POPULARNOST ELEKTRONSKE TRGOVINE U SRBIJI: Koliko naši građani vole da pazare onlajn? Rezultati istraživanja će vas šokirati

Shutterstock Onlajn kupovina,devojka

Ecommerce asocijacija Srbije (ECS) predstavila je prvo nacionalno istraživanje tržišta elektronske trgovine u Srbiji za 2023/2024. godinu.

U njemu je navedeno da čak 99 odsto ispitanika smatra da kupovina putem interneta štedi njihovo vreme, a 40,5 odsto ljudi koristi taj vid kupovine više puta mesečno.

Kako je navedeno u istraživanju ECS, čak 99,5 odsto ljudi kupovalo je preko Interneta tokom 2023. godine. Starosna struktura ljudi koja kupuje putem Interenta je mešovita, ali najveći procenat je onih od 35 do 44 godine.

Na pitanje da li koriste opciju snimanja kartica na sajtovima ili servisima koji nude ovu uslugu, 77,2 odsto odgovorilo je potvrdno.

Onlajn kupovina,devojka Foto: Shutterstock

Čak 81,1 odsto ljudi reklo je da bi koristilo opciju BNPL (Buy Now Pay Later) kada bi usluga bila dostupna u Srbiji. Prosečan budžet koji je kupcima dostupan za kupovinu je za oko 50 odsto ljudi do 5.000 dinara, dok 29 odsto ljudi za onlajn kupovinu izdvaja oko 3.000 dinara.

Izveštaj je rezultat višemesečnog rada i saradnje sa Narodnom bankom Srbije (NBS), Republičkim zavodom za statistiku, RATEL-om, Privrednom komorom Srbije, kompanijama Visa i Mastercard, kao i brojnim internet prodavnicama i internet kupcima koji su uzeli aktivno učešće kroz anketiranje i direktne uvide iz prakse.

Platne kartice, Visa i Mastercard Foto: AP / Keith Srakocic

– Ovo istraživanje predstavlja važan korak ka boljem razumevanju tržišta elektronske trgovine u Srbiji. Zahvalni smo svima koji su doprineli njegovoj realizaciji – od vodećih institucija koje su podelile ključne podatke i ekspertizu, do vlasnika internet prodavnica i online kupaca koji su svojim iskustvom i uvidima obogatili rezultate. Verujemo da će ovaj izveštaj postati osnova za bolje planiranje, regulativu i podršku daljem rastu digitalne trgovine u zemlji – izjavio je izvršni direktor Ecommerce Ivan Tanasković.

Ecommerce Asocijacija Srbije (ECS) predstavlja ključnu platformu za razvoj i promociju elektronske trgovine u Srbiji od svog osnivanja 2018. godine.

BiznisKurir/BizPortal