RIZIK OD POVREDA

PREUSMERILI LET JER SE PUTNIK ZAGLAVIO U WC-u: Moraju da poprave 2.000 aviona, od cene bravica će vam se zavrteti u glavi

Shutterstock Avion Boing

Hiljade aviona Boeing 737 možda će morati biti modifikovano nakon što je let preusmeren jer je putnik ostao zaglavljen u toaletu.

Savezna uprava za avijaciju (FAA) objavila je u petak obaveštenje kojim predlaže direktivu o plovidbenosti za 2.612 aviona Boing registrovanih u SAD-u.

Agencija FAA je saopštila da je dobila izveštaj da je putnik ostao zaglavljen u toaletu tokom leta jer je brava na vratima bila pokvarena i vrata nisu mogla da se otvore. Ni stjuardese nisu uspele da otvore preklopna vrata, pa su piloti morali da izvrše „neplanirano sletanje“, navodi se u saopštenju FAA.

Kokpit Foto: TikTok Printscreen

Ukoliko putnik ostane zarobljen u toaletu, FAA navodi da bi mogao biti u ozbiljnom riziku od povreda u „inače preživljivoj vanrednoj situaciji“, poput jakih turbulencija ili hitnog medicinskog slučaja.

Agencija je identifikovala brave na vratima sa četiri različita broja delova za koje smatra da bi trebalo da budu zamenjene.

FAA procenjuje da bi ta zamena mogla da košta avio-kompanije i druge operatere do 3,4 miliona dolara — uključujući radnu snagu i nove brave, koje mogu koštati i do 481 dolar po komadu. Deo ili celokupni trošak mogao bi biti pokriven garancijom.

Kompanija Boing nije odmah odgovorila na zahtev za komentar.

Obaveštenje FAA odnosi se na određene modele aviona: 737-700, 737-800, 737-900, 737-900ER, 737 Max 8 i 737 Max 9.

Flota Boing aviona Foto: EPA / Gary He

Na zvaničnom sajtu kompanije Boinga navodi se da je 3.461 avion iz tih serija isporučen kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama. Direktiva FAA sugeriše da do tri četvrtine tih aviona potencijalno imaju problematične brave na vratima.

FAA je zainteresovanim stranama dala rok do 27. maja da se izjasne o predlogu direktive.

Iako agencija nije objavila detalje o letu koji je doveo do izdavanja obaveštenja, to ne bi bio prvi put da problemi s toaletom izazovu preusmeravanje leta.

Prošlog meseca, putnici na letu kompanije Air India prošli su kroz devetočasovni let bez odredišta. Avion koji je leteo ka Nju Delhiju morao je da se vrati u Čikago jer je većina toaleta prestala da radi nakon što je jedan putnik pokušao da ispere kese, krpe i odeću.

A u februaru 2024. godine, osam od devet toaleta na letu kompanije KLM iz Amsterdama za Los Anđeles prestalo je da radi — što je primoralo avion da napravi polukružno okretanje iznad Atlantskog okeana i vrati se nazad.

BiznisKurir/BizPortal