OTKRIVENA CIFRA

REKORDNA PRODAJA FERARI VOZILA: Zaradili neverovatnu količinu novca, konkurenti im nisu ni blizu

Shutterstock

Ferari je zaradio neverovatnih 136.671 evra po prodatom vozilu, 16 odsto više nego prethodne godine.

Studija, zasnovana na zvaničnim bilansima 30 najvećih svetskih automobilskih kompanija i podacima kompanije Jato Dinamics, stavlja Ferrari na vrh profitabilnosti. Italijanski brend je ostvario operativni profit od 1,88 milijardi evra uz ukupne prihode od 6,68 milijardi. Ferari je zaradio neverovatnih 136.671 evro po prodatom vozilu, 16 odsto više nego prethodne godine.

Međutim, iznenađenje u kontekstu profitabilnosti je Suzuki. Japanska kompanija se popela na treće mesto, odmah iza Poršea, zahvaljujući značajnom povećanju svoje operativne marže, koja je sa 8,48 procenata u 2023. godini porasla na 10,30 odsto u 2024. Ovaj uspeh pokazuje da proizvođači automobila masovne proizvodnje takođe mogu da ostvare značajan profit.

Na suprotnoj strani skale, Stelantis je doživeo drastičan pad profitabilnosti. Operativna marža ovog automobilskog giganta pala je sa 11,81 odsto na 2,35 procenata, što je prevedeno u zaradu od samo 656 evra po prodatom automobilu, 82 odsto manje nego u 2023.

Stelantis Foto: Idrees Abbas / Zuma Press / Profimedia

Pored Stelantista, u protekloj godini smanjena je i operativna marža kod brendova Porše, BMW Group, Mercedes-Benc i Nisan. Ovaj izveštaj naglašava rastuću složenost tržišta automobila, gde su strategija cena i upravljanje troškovima ključni faktori za opstanak i uspeh, piše Revijahak.

Ferari vodi sa izuzetnom profitabilnošću, daleko nadmašujući svoje direktne konkurente po prodatom automobilu. Posle italijanskog brenda, Porše je na solidnom drugom mestu. Mercedes-Benc i BMW, iako sa visokim maržama, beleže nekoliko profita po prodatom vozilu, kao i Tesla.

BiznisKurir/BizPortal