JUTJUB NAŠAO NAČIN KAKO DA DODATNO ZARADI: Korisnici sad imaju bolji razlog da plate pretplatu, evo i koji
Iako je YouTube Premium u nekim zemljama u poslednje vreme poskupeo, broj njegovih pretplatnika nastavlja da raste.
Platforma je čak proširila ponudu novih, povoljnijih pretplatničkih paketa sa ograničenim funkcijama, ali najznačajnija prednost Premium naloga i dalje ostaje gledanje video sadržaja bez reklama, što i privlači najveći broj njegovih korisnika.
Sada je YouTube započeo testiranje nove opcije koja omogućava Premium pretplatnicima da podele video bez reklama sa prijateljima, članovima porodice ili poznanicima. Ipak, ova opcija nije neograničena - broj deljenja je ograničen na deset linkova mesečno.
Kako ovo radi?
Osnova ideje je jednostavna: ako plaćate za gledanje videa bez reklama, možete omogućiti istu pogodnost drugima do deset puta mesečno. Ovaj potez mogao bi biti strategija da YouTube da privuče više korisnika ka Premium pretplati, nudeći im besplatan uvid u iskustvo bez reklama.
Trenutno je ova funkcija dostupna samo Premium pretplatnicima u Argentini, Brazilu, Kanadi, Meksiku, Turskoj i Velikoj Britaniji. Nije sigurno da li će postati dostupna globalno, s obzirom na to da slični eksperimenti u prošlosti nisu uvek zaživeli na širem nivou, prenosi Digital Trends.
Prema zvaničnoj Google stranici za podršku, deljenje video sadržaja bez reklama je opcionalna pogodnost koja može biti povučena u bilo kom trenutku. Međutim, postoji mogućnost da će Google proširiti ovu funkciju na veći broj korisnika u budućnosti.
Za one koji su uključeni u testiranje, YouTube aplikacija sada sadrži opciju "Share-ad free" u okviru alata za deljenje. Kada korisnik odabere ovu opciju, generiše se poseban link koji omogućava gledanje videa bez reklama, slično kao što pretplatnici nekih portala mogu deliti linkove koji privremeno uklanjaju paywall za primaoca.
Ograničenja
Nova opcija ipak ima određena ograničenja. Deljenje video sadržaja bez reklama nije moguće za premijum muzičke spotove, korisnički generisane pesme, YouTube Originals sadržaj, Shorts video zapise, livestream prenose, kao ni za filmove i serije dostupne na platformi.
Pored toga, svaki deljeni ad-free link može biti iskorišćen samo deset puta i važi samo 30 dana od trenutka deljenja. Da bi korisnik iskoristio link i gledao video bez reklama, mora biti prijavljen na YouTube nalog i koristiti zvaničnu aplikaciju za Android ili iOS.
Važno je napomenuti da se kvota od deset ad-free linkova računa po videu, a ne po broju osoba sa kojima je link podeljen. Takođe, ako je link poslat nekome ko već ima YouTube Premium pretplatu, on se neće računati u mesečni limit za deljenje ovakvih video zapisa.
biznis.kurir.rs/Digital Trends