Kriza u Folkvagenu dostigla vrhunac

AUTOMOBILSKI GIGANT PRODAO VIŠE KOBASICA NEGO VOZILA: Nemački hotdog sad je traženiji od "audija"

Shutterstock

Kultna brza hrana u Nemačkoj Currywurst – kobasica sa specijalnim kečapom i puno karija. Posebno je legendaran u menzama auto-giganta Volkswagena (VW), koji ga već dugo prodaje i u supermarketima.

Zvuči neverovatno, ali Folksvagen je prošle godine prodao više kobasica nego automobila. To govori o popularnosti njihovog currywursta, ali i o krizi nemačke auto-industrije.

Koncern iz Volfsburga prodao je 8,5 miliona porcija kobasica u kantinama, kioscima i supermarketima – 200.000 više nego rekordne 2023. godine. Deo zasluge pripada i hotdogu, koji je VW uvrstio u ponudu pre nekoliko godina.

Istovremeno, prodato je samo 5,2 miliona VW vozila. Ako se uračunaju sve marke koncerna – Škoda, SEAT, Audi, Porsche, Lamborghini – ukupna prodaja dostiže devet miliona, ali i to je pad od 2,3% u odnosu na prethodnu godinu.

Žestok pad profita

Kompanija je prošle godine zaradila 12,4 milijarde evra, što je pad od 30 odsto, uprkos rastu ukupnog prometa na 345 milijardi. Glavni uzroci su slabija prodaja u Kini i velika ulaganja, poput nove Audijeve fabrike u Briselu. Ipak, oko 120.000 radnika u Nemačkoj dobiće bonuse od 4.800 evra. Menadžeri Folkvagena, prema agenciji DPA, odreći će se 11 odsto svojih primanja u naredne dve godine.

Veći problem je što je kompanija krajem prošle godine najavio gašenje 35.000 radnih mesta u Nemačkoj do 2030, uprkos protestima radnika i političara.

Za ljubitelje currywursta nema razloga za brigu – VW planira da uvede nove vrste kobasica u kantine i supermarkete. Kada su ih pre nekoliko godina uklonili iz jedne menze, izazvali su buru u medijima, pa se čak i bivši kancelar Gerhard Šreder oglasio, nazvavši kobasicu „radničkom čokoladicom za snagu“.

Volkswagen proizvodi currywurst od 1973. godine, u mesari koju je osnovao koncern. Ova kobasica čak ima i svoj zvanični fabrički broj – 199 398 500 A.

Biznis.kurir.rs/Bizlife