JEDAN OD NAJVEĆIH BIZNISMENA U REGIONU REŠIO DA ZATVORI KOMPANIJU? Čuveni auto-gigant visi o koncu, neizvesno stanje i sa zaposlenima u firmi
Kancelarija Razvojnog centra kompanije Rimac Technology u Splitu zatvara svoja vrata, potvrdili su iz kompanije Mate Rimca.
"Iako ostajemo prisutni u Splitu, odlučili smo da zatvorimo fizičku lokaciju kancelarije zbog niske iskorišćenosti prostora, jer su mnogi zaposleni prešli na opciju rada na daljinu. Splitska kancelarija biće otvorena do 30. juna ove godine", objasnili su iz Rimac Technologyja.
Softverska rešenja
Kako su naglasili, splitska kancelarija osnovana je još 2018. godine, a danas broji 18 zaposlenih. Tim zaposlenima biće omogućeno da pređu na rad na daljinu gde je to moguće ili, kako kažu, "relokacija u kancelarije u Zagrebu uz podršku za relokaciju i finansijsku podršku za smeštaj tokom prve godine".
Podsetimo, 2022. godine mediji su prenosili kako iz Rimac Technologyja planiraju da dostignu broj od 100 zaposlenih u Splitu, ali taj scenario očigledno neće biti ostvaren. U Splitu su se razvijala softverska rešenja za programiranje upravljačkih jedinica električnih automobila, kako sopstvenih sistema, tako i za klijente. Zanimljivo je napomenuti da se prilikom otvaranja kancelarije u Splitu 2018. godine Rimac osvrnuo i na robotaksije.
Upućeni izvori iz automobilske industrije ovu informaciju o zatvaranju splitske kancelarije povezuju s najavom da Porsche pregovara o preuzimanju većinskog udela u kompaniji Bugatti Rimac, koja je takođe u suvlasništvu Mate Rimca i deo je Rimac Grupe, ali pravih odgovora za sada nema. Istakli su da i Rimac Technology i Bugatti Rimac nastavljaju kontinuirani rast te da se u ovoj godini planira zapošljavanje još 300 ljudi u obe kompanije.
Te brojke su u skladu s Rimčevim nedavnim najavama o novim zapošljavanjima u 2025. godini. Naime, u oktobru prošle godine na predstavljanju Rimac Kampusa u Kerestincu kod Svete Nedelje, Mate Rimac izjavio je, između ostalog, da će ukupno u kampusu raditi 2.500 zaposlenih iz Bugattija Rimac i Rimac Technologyja, dok ih je trenutno tamo zaposleno više od 2.000.
Podsetimo, neposredno pre kraja prošle godine objavljeno je da Porsche, koji ima 45 odsto vlasničkog udela u kompaniji Bugatti Rimac, razmatra većinsko preuzimanje kako bi stekao veći nadzor, izveštava nemački finansijski portal Manager. Kako navode, ne ide sve tako glatko kako manjinski vlasnik Porsche zamišlja.
Naime, kasni proizvodnja Bugatti Tourbillona, koji se razvija u Hrvatskoj, a portal navodi i da iz Porschea nisu zadovoljni (ne)organizovanošću kompanije Bugatti Rimac. Takođe, rezultati nisu ispunili očekivanja finansijskog direktora Porschea Lutza Meškela – u 2023. Bugatti Rimac ostvario je 336 miliona evra prihoda i gubitak od 17 miliona evra.
Različiti scenariji
Prema čelnicima Porschea, razmatraju se različiti scenariji. Još nije odlučeno šta će se dalje dešavati s Bugattijem, a s obzirom na tekuće razgovore o restrukturiranju u VW-u, druge stvari su trenutno prioritet kod Volkswagena i Porschea. Moguć je i ulazak dodatnog investitora koji bi preuzeo deo akcija Rimca.
Uz 45 posto udela u Bugatti Rimcu, Porsche drži i 21 posto Rimac Grupe. Međutim, odluka o tome hoće li Porsche povećati svoj udeo ne zavisi samo od toga hoće li se dogovoriti Mate Rimac, šef Porschea Oliver Blume i finansijski direktor Meškel. I ostali veliki akcionari Rimca moraju se složiti – korejski Hyundai, investiciona banka Goldman Sachs, kao i investicione kompanije Softbank i Investindustrial.
Bugattijevi automobili rasprodati su do 2029. godine, a zajednička kompanija trebalo bi ponovo da postane profitabilna od 2025. godine. Gubitke iz protekle godine Rimac opravdava velikim ulaganjima u nove modele, uključujući platformu Tourbillon s tri elektromotora.
Glavni vlasnik Porschea, koncern Volkswagen, trenutno se suočava s velikim izazovima, smanjuje troškove, snižava plate i čak razmatra zatvaranje fabrika.
BiznisKurir/Poslovni dnevnik