ZVANIČNO UGAŠEN TIKTOK U SAD! Amerikanci doživeli jak udarac na džep - Ogroman broj tiktokera moglo bi da izgubi 300 miliona $ zarade
TikTok je prestao s radom u Sjedinjenim Američkim Državama danas, 19. januara, nekoliko sati pre nego što novi zakon o zabrani platforme treba da stupi na snagu.
U poruci koja se pojavila u aplikaciji za korisnike iz SAD stoji da je donesen zakon koji zabranjuje TikTok, što znači da „za sada ne možete koristiti TikTok“.
– Imamo sreće što je predsednik Donald Trump nagovestio da će raditi s nama na rešenju za ponovno uspostavljanje TikToka nakon što preuzme dužnost – stoji u tekstu.
Do toga je došlo nakon što je platforma društvenih medija upozorila da će u nedelju „pasti mrak“ osim ako Bajdenova administracija na odlasku ne bude garantovala da se zabrana neće provoditi.
Novoizabrani predsednik SAD Donald Tramp rekao je da će „najverovatnije“ dati TikToku 90-odnevnu odgodu od zabrane nakon što preuzme dužnost u ponedeljak.
Korisnici su izvestili da je aplikacija, takođe, uklonjena iz Appleovih i Googleovih američkih prodavnica aplikacija, a TikTok.com nije prikazivao videozapise.
Vrhovni sud SAD potvrdio je zakon o zabrani TikToka u Sjedinjenim Državama zbog nacionalne sigurnosti ako ga njegova kineska matična kompanija ByteDance ne proda nekom odobrenom američkom kupcu, što i dalje odbija.
U dramatičnom sudskom procesu u ponedeljak, TikTok je oglasio alarm zbog ogromnih finansijskih dana koje bi zatvaranje SAD moglo da nametne malim preduzećima i kreatorima društvenih medija, upozoravajući da će izgubiti neverovatnih 1,3 milijardedolaraza samo mesec dana, prema izveštajima CNBC.
Ulozi su visoki za američka preduzeća, od kojih se mnoga oslanjaju na TikTok za marketing, oglašavanje i prodaju. Prema CNBC-u, Chandleejeva prijava ističe da bi, ako se aplikacija ugasi, samo američka mala preduzeća izgubila više od milijardu dolara prihoda.
Povrh toga, skoro dva miliona kreatora moglo bi da izgubi 300 miliona dolara zarade. Sam TikTok bi mogao da zabeleži pad od 29 odsto u svom projektovanom globalnom prihodu od oglašavanja za 2025.
Ekonomski uticaj je značajan: prema Okford Economics-u, više od sedam miliona američkih preduzeća koristi TikTok da dođe do kupaca, a 69 odsto tih preduzeća je prijavilo povećanu prodaju zahvaljujući aplikaciji. U stvari, 39 odsto preduzeća tvrdi da je TikTok platforma ključna za njihovo postojanje, navodi se u izveštaju.
BiznisKurir/BizPortal/The Economic Times