Važno

OPREZ, OVIM TRIKOM TRGOVCI NAVLAČE KUPCE DA PLATE DODATNE TROŠKOVE: Srbi sve više kupuju onlajn, a mnogi ovu bitnu stvar ne znaju

Shutterstock

Udruženje potrošača savetuje kako da se zaštitite od nesavesnih prodavaca

Od perida korone mnogi građani u Srbiji stekli su naviku onlajn kupovine, ali većina njih ne zna svoja prava. Tako na primer treba znati da ukoliko ste preko interneta poručili belu tehniku i platili cenu sa sajta prodavca,ako vas kontaktiraju nakon par dana i traže da platite trošak isporuke robe, niste u obavezi da to platite!

Efektiva, organizacija potrošača i udruženje bankarskih klijenata, na svom nalogu na društvenoj mreži X objasnila je da li su potrošači u obavezi da plaćaju dodatne troškove koje pojedini trgovci nameću. 

Onlajn kupovina Foto: Shutterstock

- Kada trgovac pored ugovorene naknade za glavnu ugovornu obavezu pokušava da naplati i neke dodatne troškove on mora prethodno da pribavi izričitu saglasnost potrošača o tome. Ti troškovi su po pravilu poštanski troškovi, troškovi transporta i isporuke. Da bi njih mogao da naplati trgovac mora o njima da obavesti potrošača pre zaključenja ugovora i pribavi izričitu saglasnost potrošača za plaćanje tih troškova "pre no što se potrošač obaveže ugovorom ili ponudom". Tako kaže član 13. Zakona o zaštiti potrošača - navodi "Efektiva" i dodaje da ako trgovac nametne te troškove bez pitanja i saglasnosti, zakon kaže da potrošač nije dužan da ih plati.

Udruženje navodi i opciju ako je trgovac ove troškove predstavio kroz podrazumevajuću opciju koja zahteva da je potrošač odbije kako bi izbegao njihovo plaćanje, a potrošač to ne učini.

- Zakon kaže da potrošač nije dužan da te troškove plati, a ako je novac već uplatio - ima pravo da zahteva povraćaj novca!

This browser does not support the video element.

04:30
Smiljana Stanković, Udruženje penzionera "Mimoza": Mi ne samo što smo dobri kao potrošači, mi smo ljudi koji su najredovniji u svim plaćanjima državi Izvor: Kurir televizija