sigurna vožnja u njima

OVO SU NAJSIGURNIJA VOZILA U EVROPI: Na mnoga ne biste ni pomislili, a našli se na listi najpouzdanijih - Razlozi su i više nego opravdani

Shutterstock

Kineski proizvođač električnih vozila lansirao je Deepal S07po upola nižoj ceni od Teslinog rivala I. Ovo su naslovi koji su preplavili medije na kineskom tržištu, kada je Dipal predstavio svoj novi SUV model srednje veličine, sa tamošnjom cenom od oko 22.000 evra. U Evropu skoro da nije stigao. Tamo će mu cena biti veća – pretpostavlja se da je oko 58.000 evra, nije zvanično potvrđeno – ali i sa tom sumom bio bi konkurentan u svom segmentu. U Evropi, pa i u Hrvatskoj, brend koji teži da postane ozbiljan konkurent evropskim proizvođačima trebalo bi da predstavlja Stellantis.

Deepal je podružnica kompanije Changan Automobile, a Deepal S07 je razvijen u saradnji sa Huavei-om. Zašto nam je to sada važno? Deepal S07 je najbezbedniji od svih automobila koje je EuroNCAP ove godine prošao kroz brojne testove sudara.

Tokom 2024. godine testiran je ukupno 41 automobil. Od svih njih, Deepal S07 pouzdano najbolje štiti vozača i odrasle putnike, koji su dobili 95% ukupnih bodova u toj kategoriji. Osvojio je 87% poena za zaštitu dece putnika. U kategoriji zaštite odraslih, sa 93% poena, drugo mesto dele Folksvagen Pasat, Škoda Superb i još jedan 'Kinez', NIO EL6. Mercedes-Benz E-klase dobio je 92% bodova, koji takođe deli treće mesto sa kineskim modelom, pošto je Makus MIFA 7 na istom nivou bezbednosti, ali japanska Mazda CKS-80 ima isti broj bodova.

Kada je reč o deci u automobilu, Folksvagen Pasat i Škoda Superb imaju po 87% bodova, kao i Makus MIFA 7. NIO EL6 je tu sa 85%, a Mercedes-Benz E-Klasa sa 90% bodova. Mazda CKS-80 štiti decu u automobilu sa 88 procenata efikasnosti. Audi K6 e-tron je sledeći po bezbednosti, a slede ga kineski Makus eTerron 9 i Zeekr Ks, sva tri sa 91 odsto poena za zaštitu odraslih putnika. Iza njih su Porše Macan i MG HS sa 90 odsto bodova. Kineski Leapmotor C10 i Zeekr 001 dobili su manje od toga u procjeni sigurnosti EuroNCAP, a slijede evropski modeli Cupra Tavascan, Ford Capri, Ford Ekplorer, Škoda Kodiak (svih 89%).

Foto: Shutterstock

Slede Volvo EKS30 i KSPENG G6 sa 88 odsto poena za bezbednost, oba Kinezi, pošto su Kinezi vlasnici Volvo automobila, dok je nemački Audi A5 na 87 odsto, a japanski modeli Honda CR-V i Tojota C-HR imaju 85% poena. Manje poena od toga, ali opet više od 80 odsto, osvojili su Hiundai Santa Fe, Lekus LBKS, Mini Countriman, Subaru Forester, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza i Folksvagen Tiguan. Svi do sada navedeni automobili – osim standardne Honda CR-V i Hiundai Santa Fe – dobili su maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. CR-V i Santa Fe su dobili petu zvezdicu samo uz dodatni paket sigurnosne opreme.

Slede modeli sa tačno 80 odsto poena za zaštitu odraslih putnika, koji su osvojili po četiri bezbednosne zvezdice: Alpine A290 i Renault 5. Po četiri zvezdice, sa manje od 80 odsto poena za bezbednost odraslih putnika, dobili su i Mitsubishi ASKS, Renault Captur, MG ZS Hibrid, Renault Simbioz.

Iako Jeep Avenger ima 79% ocena za zaštitu odraslih putnika, dobio je samo tri zvezdice ukupno zbog slabije bezbednosne opreme i slabije zaštite pešaka. Dacia Duster (70%), kao i Suzuki Svift (67%) i Ford Tourneo Custom sa standardnom opremom ostali su na tri zvezdice (dobio je četvrtu zvezdicu sa dodatnom sigurnosnom opremom). Uz Svift, samo Ford Tourneo Courier ima manje od 70% poena za bezbednost odraslih putnika. Nijedan od testiranih „kineza” nema manje od 75 odsto, a čak i tih 75 odsto je postigao MG ZS Hibrid, koji malo ko doživljava kao kineski model. Za nas još uvek egzotični kineski modeli na koje i dalje gledamo sa oprezom jer su nedavno stigli, ili još nisu na našem tržištu, imaju 88 i više odsto poena na evropskim testovima bezbednosti.

BiznisKurir/Večernji list