Za samo dve nedelje, tokom pet sadnji u okviru projekta „Zasadi drvo“, u Beogradu je zasađeno čak 180 sadnica
Grad s drvoredima, parkovima, zelenim površinama, koji unose prirodnu svežinu u urbane sredine - takav postaje i Beograd zahvaljujući projektu „Zasadi drvo - na korak do milion“. Ovaj ambiciozni projekat, poznat po masovnim akcijama pošumljavanja, posvećen je i transformaciji urbanih sredina širom Srbije. U samo dve nedelje, Beograd je obogaćen sa 180 novih sadnica, koje donose život i lepotu na njegove betonske prostore.
Akcija ozelenjavanja
Na pet ključnih lokacija u glavnom gradu - u Bloku 2, na Zemunskom keju i Bežanijskoj kosi, u naselju Braće Jerković i Bloku 70 - posađeni su javori, jaseni, ruje i bukve. Među njima, Blok 70 sada krasi čak 50 novih ruja, ukrasnih stabala prepoznatljivih po crvenom lišću. Ono što je važno jeste da je ozelenjavanje samo deo većeg cilja - milionite sadnice do kraja šeste sezone projekta!
Projekat se ne zaustavlja samo na Beogradu. Širi se na druge gradove, uključujući Novi Sad i Vrnjačku Banju, gde su nove sadnice dodatno obogatile zelene površine, potvrđujući da je moguće ujediniti ljude i prirodu na jednostavan, ali moćan čin - sadnjom drveća.
Snežana Stević, volonter, sadila je s nama u Bloku 70 i prenela svoje utiske:
- Prvi put sam na ovoj lokaciji s timom projekta „Zasadi drvo“ i dosad sam posadila oko 10 sadnica. Stvarno sam presrećna jer znam koliko kiseonik znači svima nama, ovo je predivan osećaj - kaže naša sagovornica.
Razlog tome što urbane sredine u Srbiji postaju sve zelenije svakako je angažman zaposlenih u kompanijama Wireless Media Group, dm drogerie markt, radnika javnog komunalnog preduzeća „Zelenilo Beograd“, kao i volontera u okviru projekta „Zasadi drvo“.
Održivi razvoj
Ništa ovo ne bi bilo lako izvodljivo da jedan od naših partnera nije JKP „Zelenilo Beograd“, a Mirjana Obućinski iz tog preduzeća podseća na značaj projekta.
- Javno komunalno preduzeće „Zelenilo Beograd“ već drugu godinu zaredom učestvuje u ovom divnom projektu. Pored toga što je to naša redovna delatnost i redovna aktivnost, ovakve akcije su izuzetno važne i značajne za naš grad - ističe naša sagovornica.
Inače, projekat „Zasadi drvo“ predstavlja jedan od najvećih poduhvata masovne sadnje u Srbiji. Pokretači inicijative WMG i dm drogerie markt sa partnerima ne samo da unapređuju životnu sredinu već i promovišu održivi razvoj i odgovornost prema prirodi. Uz podršku građana i lokalnih zajednica, svaka zasađena sadnica korak je bliže cilju - da Srbija postane zemlja bogatija za milion novih sadnica.