VELIKA KONKURENCIJA

OVDE MNOGI PROPADAJU, A ONI POSTAJU ZVEZDE: Potpuni haos u najbrže rastućoj industriji, proizvođači u ozbiljnom problemu, evo šta ih muči

Profimedia

Riches, koji je nedavno objavio igru Loco Motive, ističe da je jedan od najvećih izazova kako igrači "otkrivaju” igre.

Prema izveštaju BBC-a, uprkos sve većem broju naslova na platformama kao što je Steam, mnogi nezavisni programeri se bore da pronađu publiku za svoje igre.

"Trenutno je sve u haosu“, kaže indi programer Adam Riches, komentarišući stanje u industriji.

"Možete imati najbolji marketing, najbolju igru i dobiti odlične kritike, ali i dalje računate na sudbinu kada je u pitanju uspeh.
Riches, koji je nedavno objavio igru Loco Motive, ističe da je jedan od najvećih izazova kako igrači "otkrivaju” igre. Steam, glavna platforma za PC igre, beleži povećanje broja novih naslova svake godine, a 2024. je već premašila broj izdanja iz 2023. godine.
„Konkurencija je ogromna. Mi se takmičimo sa blokbasterima i drugim indie naslovima za istu publiku i njihovu pažnju“, dodaje on.

Pored vidljivosti, finansiranje je još jedan veliki izazov za programere. Tako BBC donosi priču o Husbanu Siddikiju, čiji je predstojeći naslov Rogue Eclipse podržala inicijativa Outersloth, koju vodi izdavač Among Usa. Siddiki naglašava važnost takve podrške:

"Innerslot razume borbe kroz koje prolazimo i njihova pomoć je bila neprocenjiva. Međutim, on upozorava da industrija ostaje neumoljiva: „Tehnologije, platforme i paradigme se stalno menjaju i moramo brzo da naučimo da idemo u korak.“

Uprkos izazovima, postoje primeri uspeha kao što je Manor Lords, koji je prodat u dva i po miliona primeraka od objavljivanja u ranom pristupu u aprilu. Snou Rui, suosnivač izdavača Hooded Horse, koji stoji iza strateške igre, pripisuje uspeh inovativnom pristupu žanru i snažnom interesovanju publike pre lansiranja.

Foto: Shutterstock

"Bilo bi gotovo arogantno ne iznenaditi se koliko je igra dobro prošla“, priznaje Rui, dodajući da su održivost i realna očekivanja ključni za dugoročni uspeh.

Riches takođe naglašava važnost prilagođavanja i strategije sa indie projektima. Njegova igra Loco Motive debitovala je na Steam-ovim listama najprodavanijih igara, što on pripisuje blagovremenom marketingu neposredno pre objavljivanja. "Naš cilj nije bio blokbaster, već da obezbedimo najbolju moguću šansu za naš projekat“, kaže on.

I dok je uspeh poput Manor Lordsa retkost, BBC izveštava da su alati za razvoj igara danas dostupniji nego ikada ranije. Ovo otvara vrata manjim timovima sa kreativnim i inovativnim idejama.

"Kao ljubitelj igara, oduševljen sam što uprkos trenutnim izazovima ima mesta za sveže i originalne koncepte“, zaključuje Rui.

Kada je u pitanju Hrvatska i tržište igara, ono napreduje iz godine u godinu, iako se programeri suočavaju sa brojnim izazovima, od privlačenja investicija do administrativnih prepreka kao što je dvostruko oporezivanje sa Sjedinjenim Državama, i poput britanskih kolega sa tržišnim pozicioniranjem u odnosu na blokbastere velikih kuća.

Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača video igara,  objavljeno krajem oktobra, pokazalo je da su u realizaciji popularnih gejming naslova prošle godine učestvovala čak 532 zaposlena, najviše do sada. Pored toga, u odnosu na 2019. godinu, broj kompanija sa više od deset zaposlenih se udvostručio, a prvi put deset najvećih kompanija za igre na sreću nije ostvarilo većinu prihoda nacionalne industrije.

Kurir.rs/Poslovni.hr/Prenela S. Č.