Kineskim električnim automobilimane piše se crno samo u Americi.
I pre Donalda Trampa u SAD, Evropljani su nametnuli takse "kineskom zmaju" u ovoj oblasti. Nisu, doduše, tako visoke, kao što to obećava novi-stari stanar Bele kuće, ali su dovoljno obeshrabrujuće za sve one na Starom kontinentu koji bi želeli da i dalje jeftinije prolaze u nabavci novih "čistih" automobila.
I dok se obećani američki namet vrti oko 60 odsto, onaj realni, već uspostavljeni, evropski, ide i do nimalo naivnih 35,5 odsto. To se dodaje na već postojećih 10 odsto. Mera je stupila na snagu prvog dana ovog meseca.
Taksa se razlikuje zavisno od marke i zavisi od toga koliko su fabrike prethodno sarađivale s evropskom administracijom u pregovorima. "MG" je dodatno ocarinjen sa čak 35,5 procenata na osnovnu cenu. Matematika je komplikovana, ali primera radi, električni automobil ovog proizvođača koji je do sada u EU koštao 25.000 evra, sada mora da se plati tri hiljade više.
Strategija Kineza je bila da najpre liferuju što više vozila pre stupanja na snagu ove takse, a zatim da se uklope, koliko mogu, u klauzulu da novoj taksi ne podležu vozila sklopaljena na teritoriji EU. Tako će novu fabriku u Mađarskoj za dve godine da otvori "BYD", čija vozila imaju novi namet od 17,7 odsto. Njihova kola koja su koštala 33.000 sada treba platiti 39.000.
Primera radi, "Tesla" se oporezuje sa dodatnih 7,8 odsto.
biznis.kurir.rs/Novosti