Agencija za licenciranje stečajnih upravnika oglasila je prvu prodaju javnim nadmetanjem beogradskog građevinskog preduzeća Mostogradnja u stečaju kao pravnog lica, po početnoj ceni od oko 1,18 milijardi dinara.
Na prodaju je ponuđena upravna zgrada u Vlajkovićevoj ulici, industrijski kompleks u Batajnici koji obuhvata niz objekata visokogradnje i niskogradnje, zemljište čija je površina veća od 12 ha i u svojini Republike Srbije, a čiji je nosilac prava Mostrogradnja.
Na prodaju je oglašeno i nekoliko objekta privremenog karaktera na nekoliko lokacija u Beogradu i u Gazivodama, a isto tako i oprema – vozila i građevinske mašine, elektro oprema, kancelarijska oprema i zalihe materijala.
Pravo na učešće u postupku prodaje imaju sva pravna i fizička lica koja do 18. decembra otkupe prodajnu dokumentaciju po ceni od 1,5 miliona dinara, dok depozit iznosi 473,7 miliona dinara.
Javno nadmetanje je zakazano za 25. decembar u 12 časova.
Mostogradnja je, kako podseća Beta, tri godine u stečaju, a najveći deo imovine tog nekada jednog od najvećih građevinskih preduzeća u bivšoj Jugoslaviji, uzela je u zakup kompanija Mostogradnja ing u vlasništvu Milenijum tima.
Neuspešan pokušaj privatizacije
Podsetimo, Beta je pre devet godina prenela vest da je Agencija za privatizaciju Srbije objavila da nije uspeo poziv za privatizaciju građevinskog preduzeća Mostogradnja iz Beograda, jer nije bilo zainteresovanih.
Kako su tada naveli, država je svoje vlasništo u Mostogradnji pokušala da proda i ranije, ali je tender 2009. godine propao jer nije bilo zaintersovanih kupaca.
Istorijat Mostogradnje
Početak radova na popravci mosta preko reke Tamiš kod Pančeva, 5. februar 1945. godine, uzima se kao dan osnivanja Mostogradnje.
Tokom 1946. i 1947. godine ovoj grupi su pripojene grupe radnika i stručnjaka sa pančevačkog i titelskog mosta. Mostogradnja je 1947. godine i formalno postala preduzeće u sastavu Glavne direkcije građenja železnica. Već 1952. godine Mostogradnja se izdvojila iz sastava železnice i postala samostalno preduzeće. Mostogradnji se 1955. godine pridružilo Železničko preduzeće za opravku građevinskih mašina iz Batajnice, a 1959. godine je isto učinilo i Građevinsko preduzeće ‘’Pionir’’ iz Beograda.
Mostogradnja je već sredinom šezdesetih godina bila organizovana tako da je mogla izdržati probu međunarodne konkurencije. Prvi posao u inostranstvu ugovoren je 1964. godine kada je počela izgradnja 640 metara dugačkog mosta Faludža u Iraku. Ipak, najveće angažovanje u inostranstvu ostvareno je tokom sedamdesetih i osamdesetih godina na izradi i montaži čeličnih konstrukcija – hala, hangara, rezervoara, antenskih stubova i raznih konstrukcija za industrijske i vojne objekte u zemljama Evrope, Azije i Afrike. Ovi poslovi su pored finansijskih efekata doprinosili renomeu Mostogradnje i njene fabrike čeličnih konstrukcija u Batajnici.
biznis.kurir.rs/eKapija/R.V.