SVE MANJE POLOVNIH VOZILA SA SMANJENOM KILOMETRAŽOM: I dalje se dosta ovakvih modela proda, evo kako da to prepoznate
Kompanija kar Vertikal, procenjuje da je udeo polovnih vozila sa nameštenom kilometražom smanjen sa 5,2 u 2023. godini na 4,9 odsto ove godine. Rešavanje problema prevare sa vraćanjem kilometraže nije jednostavan zadatak. Polovni automobili sve češće odlaze sa zapada ka istoku Evrope.
Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz ove kompanije, ističe da pojedinci koji se bave nezakonitim uvozom vozila često pokušavaju da povećaju profit tako što vraćaju kilometražu ili prikrivaju oštećenja na automobilima.
Kompanija za podatke o automobilima analizirala je iznose koje su kupci preplatili za vozila sa izmenjenom kilometražom u određenim zemljama. Samo u Poljskoj vozači preplaćuju najmanje 1,1 milijardu evra godišnje, dok kupci polovnih automobila u Francuskoj svake godine izdvoje dodatnih 0,8 milijardi evra više nego što bi trebalo.
Pored toga, kupci polovnih automobila u Italiji godišnje potroše preko 720 miliona evra na automobile sa štelovanim meračem kilometara. Ipak, ovo su samo tri tržišta Evropske unije, dok tek treba razmotriti još neke veće zemlje.
- Suzbijanje prevare sa vraćanjem kilometraže nije lak zadatak. Oprezni kupci mogu da prate nekompatibilne delove ili nedostatke, što može izazvati sumnju u stanje vozila. Pored toga, neiskusni korisnici mogu se naći u vrlo ranjivom položaju, jer mogu otkriti da njihovo nedavno kupljeno vozilo nije ni približno onome što su očekivali. Pouzdani i verodostojni podaci već štite milione kupaca automobila u regionu, jer bezbedne i pouzdane informacije pomažu da se izbegnu potencijalni problemi.
- Podaci nam pomažu da detaljno sagledamo stanje automobila i olakšavaju odluku o kupovini više nego do sada. Korišćenje pouzdanih i bezbednih izvora podataka pokazalo se izuzetno uspešnim. Najbolje od svega je to što niko ne može menja ili briše informacije o određenom automobilu. To uveliko smanjuje mogućnost prevare. Kriminalci su svesni da ne mogu da promene istoriju svojih oštećenih vozila - ističe Buzelis, stručnjak za automobile iz carVerticala.
biznis.kurir.rs/Politika