Desetine letova kompanije "Britiš ervejz" su prizemljene nakon što je greška u informacionoj tehnologiji pogodila softver koji je odlagao avione i zadržavao hiljade putnika.
Problem je značio da piloti nisu mogli elektronski da podnesu planove leta i morali su ručno da pozivaju operativni centar na Hitrouu.
Veruje se da je problem počeo u ponedeljak oko 17:00, ali su pre toga korisnici takođe prijavili probleme sa prijavljivanjem na veb stranicu "Britiš ervejz".
Jedan frustrirani pilot na prepunom avionu "Britiš ervejza" u Valensiji koji je leteo više od sat vremena kasnio je rekao: „Izvinjavam se za ovo kašnjenje ljudi, postoji IT greška u celoj kompaniji i to znači da moramo da prijavimo naše planove leta.
Na društvenim mrežama putnici su takođe prijavili da su zaglavljeni na pisti u Napulju, Diseldorfu i Tenerifeima da bi napravili samo nekoliko lokacija.
Problem sa IT-om značio je da piloti takođe nisu bili u mogućnosti da podnesu „utovarne listove” koji su kritični za bezbednost aviona. Ovo izračunava težinu i raspodelu putnika, tereta i goriva i koristi se za izračunavanje performansi i efikasnosti. U julu prošle godine, avio-kompanije i putovanja su pogođeni haosom nakon prekida IT-a širom sveta, ali se činilo da ovaj najnoviji utiče samo na Britiš ervejz. Nejasno je da li se radilo o sajber napadu ili jednostavno o kvaru računara, a tehničari su mahnito pokušavali da ponovo pokrenu računarske sisteme u štabu Britiš ervejzu Hitrouu. U aplikaciji za praćenje letova Flight Emergency kaže: „British Airvais je izgubio svu komunikaciju sa avionima širom Evrope zbog prekida IT sistema, letovima će upravljati kontrola vazdušnog saobraćaja Hitrou kako bi se dolazni letovi vratili u bazu.“
Kurir.rs/24 sedam