BUKING SPREMA REZOVE RADNIH MESTA? Još uvek nije doneta konkretna odluka - "U pitanju je težak i nužan korak"

Shutterstock

Platforma za rezervaciju smeštaja Booking.com najavila je reorganizaciju poslovanja, signalizirajući moguće gašenje radnih mesta.

Analiza poslovanja tek je krenula i još nije doneta konkretna odluka, objavila je u elektronskoj poruci kompanija, članica grupe Booking Holdings.

- U pitanju je težak, ali nužan proaktivan korak koji bi trebalo da garantuje agilnost Bukinga u vrlo konkurentnom sektoru i inovacije usmerene na kupce - stoji u saopštenju.

Na kraju prošle godine Booking Holdings zapošljavao je oko 23.600 ljudi, prema godišnjem izveštaju grupe koji ne sadrži odvojene podatke za Booking.com.

Shutterstock 

Grupa je u izveštaju američkom Komesarijatu za vrednosne papire i berzu (SEC) napisala da će navesti više pojedinosti o vremenskom okviru reorganizacije i o njenom verovatnom uticaju na zaposlene i na finansije „u primerenom trenutku“.

- Verujemo da će ta nastojanja poboljšati efikasnost operativnih troškova i osloboditi resurse za ulaganje u dodatno poboljšanje ponude putnicima i partnerima - stoji u podnesku.

Broj noćenja uvećan za 8,1 odsto, na 299 miliona

Booking Holdings dodao je i da će u sklopu reorganizacije modernizovati procese i sisteme.

Analiza obuhvata samo Booking.com, ne i druge brendove, poput Pricelinea, Agode, Kayaka i OpenTablea, istakao je predstavnik kompanije.

Krajem oktobra Booking Holdings je objavio ukupne operativne troškove u trećem tromesečju veće za 14,3 odsto nego lani, dostigavši 4,8 milijardi dolara.

Shutterstock 

Ukupni prihod porastao je pak za devet procenata, na 7,99 milijardi dolara. Broj noćenja uvećan je za 8,1 odsto, na 299 miliona.

Rast prihoda pratio je u stopu bruto vrednost rezervacija koje su dostigle 43,4 milijarde dolara. Neto dobit zadržala se na prošlogodišnjem nivou – 2,5 milijardi dolara.

Potražnja u Evropi i brojnim azijskim zemljama za putovanjima u inostranstvo bila je stabilna i nadoknadila je slabije rezultate u segmentu domaćih putovanja u SAD i Kini zbog slabije lične potrošnje.

biznis.kurir.rs/Poslovni dnevnik