Diznijev radnik, koji je otpušten, navodno je hakovao servere kompanije da bi promenio jelovnike restorana, uključujući falsifikovanje informacija o alergenima i štampanje vulgarnog jezika, prema federalnoj krivičnoj tužbi podnetoj na Floridi.
U žalbi, podnetoj 23. oktobra američkom Okružnom sudu za Srednji okrug Floride, nije navedeno ime Dizni. Dejvid Has, advokat koji zastupa osumnjičenog u ovom slučaju, potvrdio je za "Si-En-En" da je Dizni kompanija uključena u tužbu.
Dizni je identifikovao i uklonio sve izmenjene menije pre nego što su poslati u restorane, navodi se u žalbi. Tužbu su prvi prijavili "404 Media" i "Court Watch".
Otpušten zbog nedoličnog ponašanja
Majkl Šuer, koji je radio kao menadžer proizvodnje menija za Dizni, otpušten je u junu zbog nedoličnog ponašanja, navodi se u žalbi. Šuer je imao pristup i koristio bezbedne interne servere za kreiranje i objavljivanje menija za sve Diznijeve restorane kao deo svog posla u kompaniji, navodi se u žalbi.
Nakon što je ukinut, Šuer je više puta hakovao vlasnički softver kompanije, koji kreira i distribuira menije restoranima kojima upravlja Dizni, navodi se u žalbi, započevši višemesečnu kampanju sajber napada protiv kompanije i njenih zaposlenih.
Šuer je navodno više puta hakovao Diznijeve servere za kreiranje menija da bi manipulisao i poremetio menije, kao što je promena cena i dodavanje vulgarnog jezika. Šuer je zatim uneo izmene u jelovnike koji su "ugrožavali javno zdravlje i bezbednost", kaže se u žalbi, uključujući promenu informacija o alergenima kako bi se ukazalo da su određene stavke menija sa kikirikijem bez kikirikija, što predstavlja fatalan rizik za osobe sa alergijom na kikiriki.
šuer je negirao pogrešne postupke i rekao da Dizni "pokušava da mu podmetne" jer su bili zabrinuti zbog uslova pod kojima je otpušten, navodi se u žalbi.
"Nisu odgovorili na upute, a potom su ga tužili"
Haas, advokat koji zastupa Majkla Šuera, rekao je za "Si-En-En" da navodi "potvrđuju da niko nije povređen".
Prema Hasu, Šuer ima "poteškoća u metalnom zdravlju" koje su mu izazivali napad panike na poslu, usled čega je prvobitno suspendovan, a zatim i otpušten.
- Dizni nije odgovorio na njegove upite o otpuštanju, a zatim je kao odgovor podneo žalbu (Komisiji za jednake mogućnosti zapošljavanja) - rekao je Has.
Oštetio i kolege, šteta kompanije u više stotina hiljada dolara
Dizni i kancelarija američkog tužioca za srednji okrug Floride odbili su da komentarišu.
U julu je kompanija sprovela internu istragu i otkrila izmene napravljene u svom sistemu kreatora menija koje su učinile sve menije neupotrebljivim, navodi se u žalbi. Disneijev sistem kreiranja menija bio je pod uticajem jedne do dve nedelje, prema žalbi, a ručni procesi su morali da se koriste za popravljanje menija.
Pored toga, Scheuer je navodno onemogućio naloge zaposlenih tokom svojih hakerskih kampanja. Navodno je zaključao najmanje 14 zaposlenih u Dizniju sa njihovih naloga tako što je neprestano pokušavao da se prijavi na njihove naloge sa netačnim lozinkama. Scheuer je koristio bot da pokuša preko 100.000 prijava na njihove naloge, čineći ih neupotrebljivim, navodi se u žalbi.
Šuer je takođe navodno izmenio QR kodove Diznijevog menija kako bi usmerio ljude na veb lokaciju koja se zalaže za bojkot preduzeća povezanih sa Izraelom, navodi se u žalbi. Dizni je odštampao izmenjene QR kodove, ali ih je identifikovao i uklonio pre slanja u bilo koji restoran, navodi se u žalbi.
Šuerovi sajber napadi koštali su Dizni najmanje 150.000 dolara, navodi se u žalbi.
Kurir.rs/Si-En-En/ Prenela: M.S.