U žalbi, podnetoj 23. oktobra američkom Okružnom sudu za Srednji okrug Floride, nije navedeno ime Dizni. Dejvid Has, advokat koji zastupa osumnjičenog u ovom slučaju, potvrdio je za CNN da je Dizni kompanija koja je uključena u tužbu.
Dizni je identifikovao i uklonio sve izmenjene menije pre nego što su poslati u restorane, navodi se u žalbi.
Tužbu su prvi prijavili 404 Media i Court Watch.
Majkl Šeuer, koji je radio kao menadžer proizvodnje u Dizniju, otpušten je u junu zbog nedoličnog ponašanja, navodi se u žalbi. On je imao pristup i koristio interne servere za kreiranje i objavljivanje menija za sve Diznijeve restorane kao deo svog posla u kompaniji, navodi se u žalbi.
Nakon što je otpušten, Šeuer je više puta hakovao vlasnički softver kompanije, koji kreira i distribuira menije restoranima kojima upravlja Dizni, navodi se u žalbi.
Izmene u meniju
Majkl je navodno više puta hakovao Diznijeve servere za kreiranje menija da bi manipulisao i poremetio menije, kao što je izmena cena i dodavanje vulgarnih reči. Šeuer je zatim uneo izmene u jelovnike koje su "ugrožavale javno zdravlje i bezbednost“, navodi se u žalbi. U nastavku je objašnjeno da je on menjao informacije o alergenima. One su ukazivale da su određena jela sa menija sa kikirikijem ili bez kikirikija, a njihova izmena predstavlja fatalan rizik za osobe sa tom alergijom.
Šeuer je negirao svoje postupke i rekao da Dizni "pokušava da mu podmetne“ jer su bili zabrinuti zbog uslova pod kojima je otpušten, navodi se u žalbi.
Dejvid Has, advokat koji zastupa Majkla, rekao je za CNN da navodi "potvrđuju da niko nije nastradao“.
Kako Has tvrdi, Šeuer ima "problema sa mentalnim zdravljem“ i doživljavao je napade panike na poslu. Prvo je bio suspendovan, a zatim otpušten.
"Dizni nije odgovorio na njegove upite o otpuštanju, a onda je kao odgovor podneo žalbu Komisiji za jednake mogućnosti zapošljavanja,“ rekao je Has.
Detalji žalbe
Dizni i kancelarija američkog tužioca za srednji okrug Floride odbili su da komentarišu.
U julu je kompanija sprovela internu istragu i otkrila promene koje su napravljene u sistemu za kreiranje menija, što je učinilo sve menije neupotrebljivim, navodi se u prijavi. Diznijev sistem kreiranja menija je bio hakovan jednu do dve nedelje, prema žalbi, a meni je morao ručno da se ispravi.
Zaposleni u Dizniju su uočili izmene kada je Šeuer pretvorio tekst u meniju u simbole.
"Ova promena je bila toliko značajna da je prouzrokovala da sistem kreatora menija postane nefunkcionalan dok su promene fontova izvršene svuda. Kompanija je bila primorana da isključi aplikaciju Menu Creator da bi vratila rezervne kopije i povratila mogućnost rada“, navodi se u žalbi.
Zaposleni ostali bez pristupa sistemu
Osim toga, Šeuer je navodno onemogućio pristup nalozima zaposlenih tokom svojih hakerskih napada. Navodno je "zaključao“ najmanje 14 zaposlenih u Dizniju tako što je neprestano pokušavao da se prijavi na njihove naloge sa netačnim lozinkama.
Šeuer je takođe navodno izmenio QR kodove Diznijevog menija kako bi usmerio ljude na web lokaciju koja se zalaže za bojkot preduzeća povezanih sa Izraelom, navodi se u žalbi. Dizni je odštampao izmenjene QR kodove, ali ih je identifikovao i uklonio pre slanja u bilo koji restoran, navodi se u žalbi.
Sajber napadi koštali su Dizni najmanje 150.000 dolara, navodi se u žalbi.
Kurir.rs/Bizlife/Prenela S. Č.