Kupovina polovnih automobila je zapadnjački fenomen. U Kini, Indiji i na Bliskom istoku, polovni automobili su opcija za mali broj vozača, navodi se u istraživanju konsultantske firme Arthur D. Little.
Dok većina ispitanika u SAD (61 odsto) i Evropi (52 odsto) kaže da će kupiti polovnjak kao svoj sledeći automobil, udeo kupaca polovnih automobila u Kini je samo 1 odsto.
Udeo kupaca polovnjaka je takođe nizak u Indiji (4 odsto), jugoistočnoj Aziji (7 odsto) i Saudijskoj Arabiji (10 odsto), piše Revijahak.
Prema mišljenju stručnjaka, razlog za nisku tražnju polovnih automobila u azijskim ekonomijama u razvoju verovatno ne treba tražiti samo u činjenici da je novo-novo je i mogućnosti da ga priuštite.
U mnogim zemljama tržište polovnih vozila je nerazvijeno, odnosno na njemu nema dovoljno kvalitetnih vozila.
Međutim, čak i u razvijenom Japanu udeo kupaca polovnih automobila je samo 20 odsto, piše Revijahak.
Čini se da je i azijska kultura nešto drugačija. Naime, izgleda da nije poželjno kupovati automobil koji je već bio u vlasništvu drugog lica.
biznis.kurir.rs