OSRAMOTIO SE NAJPOPULARNIJI BREND SPORTSKE OPREME: Varali na oglasu o popustu na svoje proizvode, a nisu istakli najvažniji detalj! Svi se okrenuli protiv njih

Profimedia

Onlajn reklama za Nike patike od 35 dolara zabranjena je u Britaniji, jer nije jasno stavila do znanja da je proizvod zapravo namenjen deci i stoga ponuda nije predstavljala pravi popust za odrasle.

Oglas je sadržao par patika pored natpisa: „Sada samo 26 funti u Najkiju!“, navela je Agencija za standarde oglašavanja (ASA).

On se pojavio na X nalogu The Sole Supplier, onlajn prodavnice na kojoj se prodaju obuća i odeća nekoliko velikih brendova, u decembru 2023. godine, naveo je regulator u svojoj presudi u sredu.

Kada su potrošači kliknuli na oglas, to ih je odvelo na stranicu na Najkijevom web sajtu na kojoj su bile prikazane patike označene kao „cipele za stariju decu“ dostupne u veličinama od tri do šest u Velikoj Britaniji, što je od 3,5 do 6,5 za muškarce i pet do osam za žene. Veličina cipela u Ujedinjenom Kraljevstvu je često uniseks, piše CNN.

- U oglasu nije bilo ničega što bi potrošačima ukazivalo na to da su patike namenjene starijoj deci ili da su dostupne u ograničenoj veličini za odrasle - saopštila je ASA, dodajući da je reklama verovatno dovela ljude u zabludu zbog propusta.

Frank Heinz / Alamy / Alamy / Profimedia 

Veličine patika

Većina Nike lifestyle patika je u to vreme bila dostupna do veličine 9,5 u Velikoj Britaniji za žene i do veličine 14 za muškarce, navodi agencija.

- Veličine reklamiranog proizvoda bile su ograničene do te mere da značajan broj odraslih ne bi mogao da kupi svoju željenu veličinu - navodi se i dodaje da se oglas više ne pojavljuje.

Nike je rekao da je oglas kreirao i objavio The Sole Supplier „bez ikakvog (njegovog) doprinosa ili nadzora“, napominje ASA. Američki gigant sportske odeće takođe se nije usaglasio da je oglas obmanjujući, tvrdeći da bi razuman potrošač pretpostavio da postoji ograničen broj veličina za proizvod, dodao je regulator.

Veliki propust

Jedini dobavljač je rekao da je otvoren za razmatranje kako da prikaže informacije o veličini „uočljivije“ u budućim oglasima, saopštila je ASA.

Portparol Nike-a odbio je da komentariše ovo pitanje, pozivajući se na informacije CNN-a u presudi ASA. Jedini dobavljač nije odmah odgovorio na zahtev za komentar.

Promo 

 Regulator je primetio da oglas implicira da oglašena cena predstavlja „značajan popust“ u poređenju sa normalnom cenom patika za odrasle. Ali, pošto su dečije cipele obično jeftinije od obuće za odrasle, a dečije cipele u Ujedinjenom Kraljevstvu su izuzete od široko primenjenog poreza na promet, ASA je rekla da „prosečan potrošač ne bi smatrao 26 funti veoma sniženom cenom za dečije patike“.

Zabrana dolazi kao deo šire istrage ASA-e o potencijalno obmanjujućim praksama oglašavanja kroz takozvanu „arhitekturu izbora na mreži“, tj. način na koji preduzeća dizajniraju svoju web stranicu i stranice društvenih medija za interakciju sa potrošačima.

Britanska uprava za konkurenciju i tržišta rekla je u izveštaju iz 2022. da kompanije mogu da koriste arhitekturu izbora na mreži da „iskrive ponašanje potrošača“, na primer, tako što će ih podstaći da kupuju više od onoga što bi obično i po višim cenama.

BiznisKurir/BIZLife